‌گوشت‌های وارداتی تحت نظارت دامپزشکی ایران تولید می‌شود

‌گوشت‌های وارداتی تحت نظارت دامپزشکی ایران تولید می‌شود
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد تاکید کرد: گوشت‌های وارداتی تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی تهیه و توزیع می‌شود.
دکتر محمد رضا متوسل الحسینی با بیان این که به منظور تأمین بخشی از نیازهای پروتئینی جامعه، گوشت‌های وارداتی تحت نظارت دامپزشکی از سایر کشورها خریداری و وارد چرخه مصرف مردم می‌شود، گفت: از آن جا که اطمینان از سلامت گوشت مصرفی مردم در اولویت اهداف دامپزشکی قرار دارد، در مورد گوشت‌های وارداتی نیز از اولین مراحل کشتار تا آخرین مراحل مربوط به بسته‌بندی و حمل از کشور مبداء، تحت نظارت دامپزشکی کشورمان است.
وی در مورد نوع و چگونگی اعمال این نظارت‌ها اظهار کرد: نظارت‌های مذکور شامل دو بخش بهداشتی و شرعی بوده و با اعزام کارشناسان فنی و بهداشتی و همچنین ناظرین شرعی به کشور مبداء و استقرار در محل کشتارگاه‌ها بر روند کشتار، همچنین سلامت و حلال‌ بودن لاشه‌ها و چگونگی قطعه‌بندی، بسته‌بندی، منجمد‌سازی و نگهداری نظارت می‌کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: بسته‌بندی گوشت‌های وارداتی دارای برچسب‌های مخصوصی است که حاوی اطلاعاتی از قبیل مشخصات شرکت سفارش دهنده و تاریخ تولید و انقضاء گوشت است. همچنین این بسته‌بندی‌ها دارای برچسب نظارت دامپزشکی و ممهور به مهر ذبح شرعی است.
متوسل الحسینی به مصرف‌کنندگان توصیه کرد که علاوه بر توجه به مشخصات درج شده روی بسته‌بندی به وضعیت ظاهری گوشت‌های منجمد دقت کنند تا عاری از هر نوع لکه‌های قارچی سبز رنگ و سوختگی ناشی از انجماد به رنگ قهوه‌ای ‌یا رنگ غیر طبیعی باشد.
وی افزود: ترشحات خونی به صورت مایع یا منجمد نباید در لفاف‌های قطعات گوشت وجود داشته باشد. گوشت نباید بوی غیرطبیعی داشته باشد.
این مسئول در ادامه نیز تاکید کرد: گوشت‌های منجمد تولید داخل هم بجز متفاوت بودن بسته‌بندی بایستی واجد تمام ویژگی‌های ذکر شده باشند لذا شایسته است شهروندان از خرید گوشت‌های منجمد فاقد بسته‌بندی مشخص خودداری کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com