‌مشکلی برای تامین نهاده‌های کشت پاییزه نخواهیم داشت

‌مشکلی برای تامین نهاده‌های کشت پاییزه نخواهیم داشت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، مشکلی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان استان وجود نخواهد داشت.
علی اشرف منصوری در جمع خبرنگاران تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی را از مهمترین دغدغه‌های وزیر جدید کشاورزی دانست و گفت: در همین راستا جلسات متعددی برگزار شده که به تصمیمات خوبی منتج شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از 25 هزار تن بذر گندم در انواع مختلف تامین شده و به نظر می‌رسد مشکلی از لحاظ تهیه این نهاده نداشته باشیم.
به گفته این مسئول، کود شیمیایی اوره از دیگر نهاده‌های مهم مورد نیاز است که امید می‌رود با هماهنگی جهاد کشاورزی و وزارت نفت در این خصوص هم مشکلی نباشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین کود فسفات از خارج از کشور، ادامه داد: با خرید به موقع کود فسفات از خارج کشور مشکلی در مورد تامین این نهاده هم نخواهیم داشت.
منصوری تصریح کرد: برای آموزش و ارائه توصیه‌های لازم به کشاورزان برای کشت پاییزه نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
وی سویا و ذرت را مهمترین نهاده مورد نیاز برای مرغداری‌ها دانست و گفت: ذرت به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد و سویا نیز در گمرکات در حال ورود است که به زودی به استان می‌رسد و از لحاظ تهیه این دو نهاده دامی نیز مشکلی نداریم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com