‌استفاده از آنتی‌بیوتیک در پرورش مرغ ممنوع است/متخلفان با جریمه‌های سنگینی مواجه می‌شوند‌

‌استفاده از آنتی‌بیوتیک در پرورش مرغ ممنوع است/متخلفان با جریمه‌های سنگینی مواجه می‌شوند‌
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: در صورتی که واحدهای طیور از آنتی‌بیوتیک در پرورش مرغ استفاده کنند باید جریمه‌های سنگینی را متحمل شوند تا از تکرار آن در سطح کشور جلوگیری شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مسعود هاشم‌زاده عصر شنبه 93/11/18 در شورای هماهنگی دامپزشکی استان مرکزی افزود: در صورتی که واحدهای طیور از آنتی‌بیوتیک در پرورش مرغ استفاده کنند باید جریمه‌های سنگینی را متحمل شوند تا از تکرار آن در سطح کشور جلوگیری شود.
وی بیان کرد: فعالیت‌های دامپزشکی بر سه محور کاهش ضایعات، سلامت مواد غذایی و عوارض زیستی متمرکز است.
معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: وضعیت ضایعات تولید دام و طیور در سطح کشور نامطلوب است که باید در این زمینه فعالیت و برنامه‌ریزی‌های بیشتری صورت بگیرد.
هاشم‌زاده خاطر نشان کرد: در حوزه سلامت مواد غذایی و بیماری‌های مشترک نیز می‌توان با بهره‌گیری از علوم نوین و پیشگیری، سطح سلامت را در جامعه افزایش داد.
وی تاکید کرد: تشکیل اتاق فکر دامپزشکی در استان‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات حوزه دام و طیور باشد که امید می‌رود با اتخاذ تدابیر ویژه شاهد تحولات وسیع در این حوزه باشیم.
معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: با تغییر نگاه و اولویت‌بندی در فعالیت‌ها می‌توانیم با بهره‌گیری از کم‌ترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.
هاشم‌زاده ادامه داد: استان مرکزی از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه دام و طیور برخوردار است که با استفاده از آن می‌تواند به استانی پیشرو در حوزه دامپزشکی تبدیل شود.
وی افزود: باید از شرایط و امکانات موجود در کشور و استان برای دست‌یابی به خوداتکایی و خودکفایی استفاده کنیم.
معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور بیان داشت: برای حل مشکلات موجود در سطح استان نیز می‌توان از راه‌حل‌های جدید و کارگروهی استفاده کرد تا با ایجاد فرصت‌های جدید بتوانیم توسعه استان را رقم بزنیم.

 
نظرات شما
  •  

    صيدي گفت : ۹۳/۱۱/۱۹

    سلام عليكم،بعضيا فقط بلدن إيراد بگيرن!خوب براي حمايت از اين طرح چه پيشنهادي داريدعفونتهاي شايع در صنعت مرغ داري را با چي درمان كنيم؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    بهروز گفت : ۹۳/۱۱/۱۹

    در صورتی که واحدهای طیور از آنتی‌بیوتیک در پرورش مرغ استفاده کنند باید جریمه‌های سنگینی را متحمل شوند-نمی فهمم این چه حرفیه پس شرکتهای تولید دارو را تعطیل کنید .البته فکر کنم ایشون منظورشون بقایای آنتی بیوتیک در لاشه باشه .اگه سایت محترم itpاشتباه نوشته که باید تصحیح بشه

    پاسخ...
  •  

    ITPNews گفت : ۹۳/۱۱/۱۹

    بهروز جان راست اش ما هم در زمان درج این خبر خیلی تعجب کرده بودیم مخصوصا این که آقای هاشم زاده این رو گفته
    به هر حال یه منبع موثق این رو اعلام کرده بود ما هم درج کردیم

    پاسخ...
  •  

    ebrahimi گفت : ۹۳/۱۱/۱۹

    باعرض سلام خدمت مديران كاربلد مملكت خوبمون اقايون واقعااطلاعات نداريد ياخودتونو زديد به اون راه بيشتر الودگى مرغداريها ازخود گله مادر داره انتقال ميشه همينجوزيش باسياست بازيهاى قلط دولت داريم سالانه كلى زرر ميديم اون وقت شماها اين وسط دنبال چى ميگرديد اگه خيلى بيكار مونديدبريددنبال راه كاربراى هل مشكل بگرديد فكركرديد مرغداردوست داره هردوره ميلونهاتومنشوبده به انتيبيوتيك ياقيره يكم فكركنيد اطلاعات جمع كنيد بعد خبربديد

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۳/۱۱/۲۰

    من در تعجبم این رئیس روسا بر چه مبنایی انتخاب میشن اخه اقای محترم اگه مرغ مریض شد اون وقت بشینیم بادش بزنیم اصلا میشه در طول دوره به مرغ انتی بیوتیک نداد من واقعا دلم میخواد بدونم تو اون جمع چه کسانی هستن که به این حرفها گوش میدن شاید اصلا گوش نمیدن فقط میخوان بگن ما تو سمینار بودیم یا منظور صحبت ایشون رو این خبرنگار محترم درست بیان نکردن

    پاسخ...
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۳/۱۱/۲۰

    برادران عزیز شما که بشنیدن وخواندن اینگونه مصاحبه های اظهاروجودی عادت دارید منظور اینست که چون نظارتها بر مزارع مرغ مادروجوجه کوشیها بسیار دقیق وجوجه های spf به پرورش دهنده گان مرغ گوشتی تحویل داده میشود از این ببعد دامپزشگان محترم فقط مراقبتهای بهداشتی را رصد میکنند وکارخانجات داروسازی هم خط تولید خود را عوض میکنند انشائ ا...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com