۹۸۶۷ تن تخم مرغ در خراسان جنوبی تولید شده است

۹۸۶۷ تن تخم مرغ در خراسان جنوبی تولید شده است
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از تولید ۹ هزار و ۸۶۷ تن تخم مرغ از ابتدای امسال خبر داد.
محمد علی رضایی ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان، صنعت دام و طیور استان را پایدار عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی 718 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 24 میلیون قطعه جوجه ریزی در سال فعالیت دارد.
وی با اشاره به فعالیت چهار کشتارگاه صنعتی طیور در استان، افزود: در هشت ماهه نخست امسال 4 میلیون و 797 هزار مرغ در کشتارگاه های استان کشتار شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صادرات یک میلیون و 362 هزار و 500 قطعه جوجه یک روزه از این استان به کشور افغانستان در هشت ماهه نخست امسال خبر داد.
رضایی در خصوص صادارت هشت ماهه خراسان جنوبی به استان های همجوار، بیان کرد: در این مدت 4 میلیون و 535 هزار قطعه مرغ زنده، 3 هزار و 751 تن گوشت مرغ گرم و منجمد، 2 میلیون و 94 هزار جوجه یک روزه و 981 تن تخم مرغ خوراکی از خراسان جنوبی به استان های همجوار صادر شده است.
وی صادرات طیور به خارج از کشور را از دیگر برنامه های استان برشمرد و گفت: در هشت ماهه امسال بیش از یک میلیون و 362  هزار قطعه جوجه یک روزه، 629 تن مرغ منجمد و 4 میلیون و 702 هزار کیلو گرم از استان به کشور افغانستان صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 504 هزار قطعه مرغ بالای 45 روز سن، آماده کشتار است که با احتساب 10 درصد تلفات 816 تن گوشت مرغ تولید می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com