۹۵ درصد واکسن‌های دامی در کشور تولید می‌شود

۹۵ درصد واکسن‌های دامی در کشور تولید می‌شود
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۹۵درصد واکسن‌های دامی در کشور تولید می‌شود که در این بخش به خودکفایی رسیده‌ایم.
علیرضا‌رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۹۵درصد از واکسن‌های دامی در کشور تولید می‌شود که در این زمینه به خودکفایی رسیدیم و در حال حاضر تمام واکسن های مورد نیاز موجود است و محدودیت نداریم و در حوزه واکسن طیور بیش از ۶۰% واکسن در کشور تولید می‌شود و با این شرایط نیز کمبود واکسن وجود نداد.
رفیعی‌پور افزود: در دو سال گذشته در حوزه شیوع بیماری‌های تب برفکی، سل، هاری، سیاه زخم و تب مالت با کاهش ۱۸ درصدی مواجه هستیم که در سال های ۹۴ و ۹۵ میزان کانون های مبتلا هفت هزار و ۹۰۰ کانون بوده که در سال۹۶ به ۶۵۰۰ کانون تقلیل پیدا کرده است.
وی گفت: تب کریمه کنگو بیماری است که هر سال در کشور در ایام گرم در دامداری ها شیوع پیدا می‌کند که به واسطه گوشت و خون و پوست دام آلوده به انسان منتقل می‌شود و راه دیگر انتقال آن نیز گزش کنه آلوده است که دامداران می‌توانند با سمپاشی و ضدعفونی کردن دامداری ها از شیوع این بیماری جلوگیری کنند و مردم نیز ذبح دام ها را در کشتارگاه ها زیر نظر دامپزشکی انجام دهند
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: ما هر سال این بیماری را در ۳۲ استان کشور مشاهده می کنیم که چند روز گذشته بانویی در کرمان بر اثر این بیماری فوت شدند.
رفیعی پور گفت: بیش از ۱۲ میلیون قطعه طیور به واسطه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۵ و ۲۵ میلیون قطعه در سال۹۶ معدوم‌سازی شدند که علت این معدوم‌سازی ابتدا سلامت افراد جامعه و دیگر اینکه تا ازگسترش این بیماری به دیگر نقاط کشور جلوگیری شود.
وی تاکید کرد : از ۲۷ هزار واحد مرغداری کشور کمتر از ۶۳۰ واحد در سال ۹۶ به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان مبتلا بودند که این بیماری در دست کنترل است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com