۹۰ درصد گوشت مصرفی در داخل کشور تولید می شود

۹۰ درصد گوشت مصرفی در داخل کشور تولید می شود
محمود حجتی در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی در بخش کشاورزی قزوین در جمع خبرنگاران بیان کرد:  4 هزار پروژه با بیش از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال در سطح کشور افتتاح می شود که در استان قزوین 130 پروژه به بهره برداری می رسد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش سیستم های نوین آبیاری افزود: 2 میلیون و 50 هزار هکتار از اراضی کشور به این سیستم مجهر شدند و 4 میلیون هکتار دیگر هم در کشور اجرا می شود.
حجتی با اشاره به واردات گوشت افزود: بیش از 90 درصد گوشت قرمز مصرفی در داخل کشور تأمین شده و 10 درصد از خارج از کشور وارد می شود که با توجه به افزایش قیمت ارز و قاچاق دام، واردات گوشت به کشور را افزایش داده ایم که گوشت وارداتی سهم کمی در مصرف کشور دارد.
گفتنی است در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان قزوین سیلوی شمس آذر 2 با ظرفیت 30 هزار تن ذخیره سازی گندم و 75 میلیارد ریال اعتبار در بخش مرکزی آبیک، طرح سامانه آبیاری نوین در روستای یانس آباد آبیک و نخستین مرکز پرورش بز مورسیا در ایران در شرکت کشت و صنعت مگسال آبیک افتتاح شد.
 
نظرات شما
  •  

    محمدخالقی گفت : ۹۷/۱۱/۱۱

    باسلام واحترام
    لطفا مسئولین ذیربط در ارائه آمار و ارقام دقت بیشتری را اعمال تمایند.
    بنظر میرسد واقعیات موجود با آمار ارائه شده در خصوص گوشت قرمز مقرون به صحت نباشد ولزوم بازنگری در آن بمنظور بازنگری در سیاستهای وزارت جهت کشاورزی ضروری باشد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com