۹ واحد پرورش شتر مرغ مولد و پرواری در استان سمنان فعالیت می کنند

۹ واحد پرورش شتر مرغ مولد و پرواری در استان سمنان فعالیت می کنند
مصطفی شاه حسینی اظهار داشت:  در استان سمنان شش واحد  پرورش شتر مرغ  مولد به ظرفیت یک هزار و ۲۹۰ قطعه  و سه واحد پرورش شتر مرغ پرواری به ظرفیت یک هزار و ۹۵۰ قطعه فعال هستند و پتانسیل لازم برای توسعه پرورش و ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط در استان وجود دارد.
وی افزود: گوشت لذیذ، سالم با چربی کم و کلسترول پائین، چرم زیبا و قابل انعطاف و بسیار محکم شتر مرغ از مزایای تولیدات این پرنده محسوب شده و همچنین مقاومت و رشد سریع آن به عنوان با صرفه ترین موضوع برای سرمایه گذاران امور دام مطرح است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پرورش شتر مرغ در سال های اخیر در کشورهای مختلف توسعه فراوانی داشته است، بیان کرد: سمنان نیز در ایران یکی از استان هایی است که به دلیل موقعیت  منحصر به فرد اقلیمی یکی از مناطقی است که قابلیت پرورش شتر مرغ را دارد.
شاه حسینی در خاتمه آمار تولیدات و پرورش شتر مرغ استان سمنان در سال گذشته را تولید ۳۳ هزار عدد تخم شتر مرغ، دو هزار و ۳۰۰ قطعه جوجه و تولید ۱۳۷ تن گوشت این پرنده بیان کرد و افزود: همچنین در سال گذشته تعداد دو هزار و ۷۰۰ قطعه جوجه شتر مرغ به کشورهای تاجیکستان و ارمنستان صادر شده است.        
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com