۸۵ درصد از مرغداری های استان کردستان مکانیزه هستند

۸۵ درصد از مرغداری های استان کردستان مکانیزه هستند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای حمایت های صورت گرفته هم اکنون ۸۵ درصد از مرغداری های استان کردستان به صورت کاملا مکانیزه مدیریت و اداره می شوند.
کریم ذوالفقاری در مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: مرغداری یکی از صنایع مهم در کردستان به شمار می رود و هم اکنون این استان محصولات خود را به هفت استان همجوار و همچنین شمال عراق صادر می کند.
وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از مرغداری های سطح استان کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه به دنبال اقدامات صورت گرفته هم اکنون سیستم ۸۵ درصد از مرغداری های سطح استان کردستان مکانیزه است و این مهم از بروز مشکلات به ویژه در زمان بیماری ها جلوگیری می کند.
رئیس سازمان دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در سطح استانی و ملی، هم اکنون گوشت مرغ تولیدی در کردستان جزو سالم ترین گوشت در کشور به شمار می رود و این مهم به دلیل اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل دامپزشکی است.
وی گفت: در زمینه تولید گوشت قرمز نیز استان کردستان وضعیت خوبی دارد و خوشبختانه گوشت قرمز تولیدی استان در بهترین کیفیت ممکن به بازار عرضه می شود و به همین دلیل توان رقابتی این محصول در مقایسه با تولیدات سایر استانهای کشور بالاتر است.
ذوالفقاری با اشاره به کیفیت سایر محصولات دامی و حتی آبزیان در استان کردستان، افزود: خوشبختانه اقدامات و برنامه های اجرا شده از سوی دامپزشکی در کردستان باعث می شود که کیفیت محصولات تولید شده در استان کردستان افزایش یابد و انتظار می رود که با حمایت های مسئولان کشوری و استانی زمینه برای تقویت و توجه بیشتر به فعالیت های این بخش بیش از گذشته فراهم شود.
وی ضمن تقدیر از خدمات  مدیرکل سابق دامپزشکی استان کردستان، بیان کرد: خوشبختانه همکاری و تعامل با سازمان جهاد کشاورزی و همچنین سایر ادارات و سازمان های دولتی در کردستان در زمان مدیریت دکتر زیباکردار به بهترین شکل ممکن وجود داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از انتصاب دکتر ورمقانی به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان تقدیر کرد و گفت: بدون شک دکتر ورمقانی با توجه به توانی که در اختیار دارد می تواند به بهترین شکل ممکن فعالیت ها و برنامه های دامپزشکی استان کردستان را دنبال کرده و در این راه نیز به موفقیت برسد.
در جریان برگزاری این مراسم، ضمن تقدیر از خدمات کامران زیباکردار، مجتبی ورمقانی به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی استان کردستان معرفی شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com