۶۵ هزار دلار داروی دامپزشکی ساخت سمنان به خارج کشور صادر شد

۶۵ هزار دلار داروی دامپزشکی ساخت سمنان به خارج کشور صادر شد
مدیرکل دامپزشکی سمنان بابیان اینکه طی سه‌ماهه نخست سال جاری دو محموله سه هزار و ۹۰۰ تنی دارو از استان به خارج کشور صادر شد، گفت: ارزش ریالی این دو محموله ۶۵ هزار دلار برآورد می‌شود.
محمد سعیدی بابیان اینکه طی سه‌ماهه نخست سال جاری دو محموله داروی دامپزشکی ساخت استان سمنان به کشورهای خارجی صادرشده است، ابراز داشت: شرکت‌های فعالی در زمینه تولید داروهای دامی در استان وجود دارد که وجود این ظرفیت می‌تواند به پیشبرد رونق اقتصادی این خطه کمک کند.
وی بابیان اینکه صادرات داروهای دامی از استان سمنان به سایر نقاط در دستور کار قرار دارد، افزود: این محموله‌های صادراتی با وزن سه هزار و ۹۰۰ تن بود که ارزش ریالی آن‌ها ۶۵ هزار دلار برآورد می‌شود که طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود بتوانیم این میزان را ارتقا دهیم.

مردم موارد مشکوک را اطلاع دهند
مدیرکل دامپزشکی سمنان بابیان اینکه مراقبت از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ‌زیستگاه‌های طبیعی استان نظیر سدها، تالاب‌ها، آبگیرها و ... در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه پرندگان مهاجر در انتقال بیماری آنفلوانزا نقش دارند لذا با همکاری سازمان محیط‌زیست طی بازدید و پایش مناطق به این موضوع رسیدگی شده است.
سعیدی در ادامه تصریح کرد: در گام نخست واحدهای صنعتی و روستایی در شعاع پنج، ۱۵ و ۵۰ کیلومتری زیستگاه‌های طبیعی شناسایی شد و سپس سیستم‌های مراقبتی این واحدها در زمان ورود و خروج پرندگان به مرحله اجرا درآمد.
وی بابیان اینکه مردم و نهادهای دست اندرکار شامل دهیاری، شوراها و محیط بان‌ها و بخشداری‌ها می‌توانند با ارائه گزارش مشاهدات خود به دامپزشکی در پیشگیری از بیماری‌ها نقش‌آفرین باشند، افزود: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با شماره ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی سمنان تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه و توزیع
مدیرکل دامپزشکی سمنان بابیان اینکه طی ایام ماه مبارک رمضان از ۳۴۵ واحد در این شهر مورد بازدید قرار گرفت، بیان کرد: در این بازدیدها ضمن معرفی چهار واحد متخلف به مراجع قضایی دو هزار و ۳۱۵ کیلوگرم فراورده خام دامی ضبط و معدوم شد.
سعیدی اضافه کرد: دامپزشکی نه تنها در ایام ماه مبارک رمضان بلکه طی ایام سال با اکیپ‌های ثابت و سیار بر توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی و لبنی نظارت مستمر دارد و از مردم نیز تقاضا داریم هر گونه تخلف بهداشتی را به دامپزشکی اعلام کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com