۶۰درصد واحد‌های تولید تخم‌مرغ در کرمانشاه‌ تعطیل است

۶۰درصد واحد‌های تولید تخم‌مرغ در کرمانشاه‌ تعطیل است
مدیر‌عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان کرمانشاه گفت: به‌دلیل مغایرت دستورالعمل‌های بانک‌ها و بخش دولتی با وضعیت موجود واحد‌های تولیدکننده تخم‌مرغ در کرمانشاه تعطیلی۶۰ درصدی این واحد‌ها را در پی داشته است.
مرتضی منتصری با اشاره به اینکه نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات واحد‌های تولید تخم‌مرغ این استان فرستاده شده است اظهار کرد: عدم برنامه‌ریزی صحیح در کار و سودهای بانکی برای واحد‌های تولیدی استان کرمانشاه مشکلاتی به‌وجود می‌آورد.
مدیر‌عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان کرمانشاه افزود: گرانی نهاده‌ها، بدهی‌های عقب افتاده و بالا بودن قیمت تمام شده نسبت به هزینه‌ها انگیزه تولید کنندگان را برای تولید بیشتر کاهش داده است و از 25 واحد تولید کننده تخم‌مرغ در استان کرمانشاه 10 واحد فعال هستند که در این واحدها نیز از 100درصد ظرفیت استفاده‌ای به عمل نمی‌آید و این عاملی برای نیازمند شدن کرمانشاه به تخم‌مرغ‌های تولید شده در استان‌های دیگر از جمله قم و تهران است.
منتصری با اشاره به اینکه قیمت تخم‌مرغ نسبت به ماه گذشت با 1.66درصد افزایش 3500ریال شده است خاطرنشان کرد: نیاز استان کرمانشاه به تخم‌مرغ سالانه حدود 50 تن است اما با تعطیل شدن واحد‌های تولیدی به ‌دلیل قیمت بالای نهاده‌ها بین 10 تا 12 تن در این استان تخم‌مرغ تولید می‌شود.
مدیر‌عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان کرمانشاه عنوان کرد: اگر شرایط برای واحد‌های تولیدکننده تخم‌مرغ مساعد نشود نه تنها صادراتی از این بابت صورت نمی‌گیرد بلکه با واردات این کالا که معمولا از کشور ترکیه انجام می‌شود روبه‌‌رو خواهیم بود.
منتصری با تأکید بر این موضوع که شهرستان‌های قصرشیرین و جوانرود به ترتیب کمترین و بیشترین تولیدکننده تخم‌مرغ در استان محسوب می‌شوند تصریح کرد: با راه‌اندازی واحد‌های تعطیل شده و تنظیم وضعیت قیمت تخم‌مرغ امکان صادرات این محصول وجود دارد زیرا صادرات با قیمت بالای موفقیتی در پی ندارد.
وی همچنین با بیان این موضوع که حداقل دو سال نیاز است که واحد‌های تولیدی تخم‌مرغ به تولید برسند عنوان کرد: بهتر است به جای جایگزینی واحد‌های جدید شرایط برای واحد‌های احداث شده قبلی مناسب شود تا بتوانند از حداکثر ظرفیت تولید خود استفاده کنند.
مدیر‌عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان کرمانشاه با اشاره به مقطعی بودن برنامه‌های مربوط به این واحد‌ها ادامه داد: تخم مرغ در سبد کالایی خانواده‌های استان کرمانشاه توسط واحد‌های تولیدی تأمین شده اما مبلغی از این بابت هنوز دریافت نشده است.

 
نظرات شما
  •  

    بهمن احمدی مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی کرمانشاه گفت : ۹۳/۰۵/۲۰

    ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت مسؤلین محترم وتولید کننده گان محترم تا زمانیکه تمام امورات به تعاونیها واتحادیه واگذار نشود وتعین کننده قیمت مرغ زنده و کشتارشده توسط این عزیزان نباشند و در تصمیم گیریها و تصمیم سازیها حضور نداشته باشند این روند تعطیلی و ورشکستگی ادامه خواهد داشت وبایدتوزیع محصولات توسط خود تولید کنندگان انجام گیرد . ................!!!!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com