۵۷ درصد از اقتصاد کشور به تولیدات دامی اختصاص دارد

۵۷ درصد از اقتصاد کشور به تولیدات دامی اختصاص دارد
رئیس کل امور عشایر کشور با بیان اینکه ۵۷ درصد از اقتصاد کشور به تولیدات دامی اختصاص دارد، گفت: در سال جاری عشایر حدود ۵.۷ میلیون تن از محصولات زراعی، باغی و دامی کشور را تولید کرده‌اند.
کرمعلی قندالی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی اظهار داشت: امروز ضرورت توجه به خش کشاورزی کشور که در واقع بخش مولد محسوب می‌شود بیش از پیش احساس می‌شود.
وی افزود: پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی ایران، مسئولان نظام و همه همکاران با هدف ارتقاء امکانات و امورات عشایر به سطح عالی، نهایت خلوص نیت و خدمتگزاری خود را به ظهور رسانده اند.
قندالی بیان کرد: بحث بهره وری از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که میزان بهره وری نشانگر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در حوزه عشایر و دامداران است.
رئیس کل امور عشایر ایران عنوان کرد: بحث توجه به تشکل‌ها در بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت بوده و مانورهای متعددی در این حوزه اجرا شده اما با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی می‌توان نتیجه مطلوب تری به دست آورد.
قندالی با اشاره به نحوه بهره برداری مطلوب از بخش خصوصی تصریح کرد: می توان با اعمال تصدی 66 درصدی در بخش خصوصی و 34 درصد در بخش تعاونی نهایت استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری دو جانبه این دو بخش کرد.
رئیس کل امور عشایر تاکید کرد: در حال حاضر مدیریت منابع انسانی، مدیریت منابع مالی و منابع طبیعی امری ضروری است و نیز بزرگترین، بهترین و تاثیرگذار ترین منابع، منبع انسانی است.
وی درباره حساسیت‌های مدیریت منابع خاطرنشان کرد: منابع مالی نیز با افزایش همکاری و هم افزایی و همچنین مدیریت صحیح این ظرفیت بهره وری مناسب را به عمل آورد لذا در خصوص بهره وری از منابع طبیعی به لحاظ غیرقابل بازگشت بودن برخی از این پتانسیل ها حساسیت زیادی وجود دارد.
قندالی افزود: تشکیل کارگروه توانمند سازی عشایر قدم بزرگی در راستای تحقق بهره گیری از نیروی مولد انسانی اقدامی موثر در این حوزه شناخته می شود چرا که عشایر تاثیر 59 درصدی در تولیدات کشور دارند.
رئیس کل امور عشایر بیان کرد: خوشبختانه با سیاست‌های کاربردی نظام جمهوری اسلامی، وضعیت کنونی عشایر نسبت به قبل چه در عرصه آموزش و تحصیلی و چه در عرصه تولیدات تغییرات قابل توجهی مشاهده می‌شود.
وی عنوان کرد: در سال جاری عشایر حدود 5.7 میلیون تن از محصولات زراعی، باغی و دامی کشور را تولید کرده و با روند بهبود شرایط اقلیمی و مشکلاتی نظیر خشکسالی، افزایش تولید در بخش کشاورزی به وجود می آید.
قندالی تصریح کرد: 57 درصد از اقتصاد کشور به تولیدات دامی اختصاص دارد و موضوع استفاده از فناوری روز، ظرفیت‌های مالی و مردمی در اولویت کار قرار دارد و نیز توجه لازم به این امور باعث پیشرفت و ارتقاء وضعیت دام در کشور می‌شود.
رئیس کل امور عشایر با اشاره به سهم اندک جامعه عشایری در تخصیص اعتبارات و تسهیلات تاکید کرد: 2500 میلیارد تومان به خراسان رضوی و 26 میلیارد تومان در بحث تسهیلات به این استان اختصاص یافته که این میزان کافی نیست و جامعه عشایر همچنان در سختی و محرومیت به سر می‌برند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com