۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان سمنان تولید شد

۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان سمنان تولید شد
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: این استان سالانه ۵۰هزار تن گوشت مرغ تولید می کند که این میزان سرانه تولید 75 کیلوگرمی را برای این استان به ارمغان آورده که میزان قابل توجهی است.
محمد سعیدی در نشستی، ضمن انتقاد شدید از خبر منصوب به مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت مبنی بر آغشته بودن مرغ و گوشت کشور به آنتی بیوتیک، بیان داشت: اگر همه اطلاعات این مقام مسئول این اندازه باشد، باید به این وزارتخانه تبریک گفت، همه ما باید دقت کنیم عمداً یا سهواً از دامن زدن به شایعات بی اساس و بعضا هدفمند و یا نگاه های خود بدبینی در کشور که اطمینان و آرامش مردم و سرمایه ملی و اقتصاد جامعه را هدف قرار می دهد و هزینه سنگینی بر کشور تحمیل می کند، اجتناب کنیم.
وی با تشریح روند نظارت دامپزشکی بر تولیدات دامی از جمله گوشت مرغ افزود: آنچه که مسلم و مستند است در استان سمنان با تولید ۵۰هزار تن گوشت مرغ و سرانه تولید حدود ۷۵ کیلوگرم که یکی از استان های مهم تولید گوشت مرغ بوده و تولید مازاد نیاز استان غالباً روانه بازار استان تهران می شود.

نظارت جدی بر تولید گوشت در استان سمنان
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان همچنین گفت: برخلاف نظر برخی مسئولان، نظارت برتولید گوشت سالم از مزرعه تا سفره توسط دامپزشکی انجام و آنچه که مورد تأیید قرار می گیرد، بدون باقیمانده دارویی و آنتی بیوتیکی است این ادعا در اسناد نمونه برداری های مدون ماهیانه مرغداری های آماده بارگیری برای کشتار و نتایج آزمایشگاهی قابل اثبات است.
محمدی با تاکید بر اینکه احتمال وجود مخاطره در هر صنعتی در دنیا از جمله ایران غیر قابل انکار است، افزود: اما تعمیم جزء به کل را منطقی و حقوقی ندارد لیکن در غیر این صورت می توان در همه حوزه ها از جمله وزارت بهداشت این چنین قضاوت کرد که اعتقاد داریم منطقی نیست.
وی با تصریح بر اینکه دامپزشکی با اکیپ های نظارتی و با وجود کمبود نیرو بیش از توان خود در زمینه بهداشت عمومی جامعه تلاش می کند و این تلاش ها در سطح استان و کشور قابل تقدیر است، تاکید کرد: باید تمام اعلام نظرها در جایگاه حقوقی، مستند و قابل اثبات باشد و سعی شود از اعلام نظر فنی در حوزه کاری دستگاه های نظارتی دیگر مخصوصاً بدون ادله و مستندات خودداری شود که دقیقاً رفتار مبتنی برعقل و خرد و علم و حقوق بوده و برای کشور و مردم مفید است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com