۳۱۴ هزار قطعه جوجه یک روزه در روستاهای البرز توزیع شد

۳۱۴ هزار قطعه جوجه یک روزه در روستاهای البرز توزیع شد
رییس بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: ۳۱۴ هزار قطعه جوجه یک روزه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بین روستاییان البرزی توزیع شد.

سرهنگ پاسدار مهران طیران ایرنا افزود:  این جوجه ها به دنبال تفاهمنامه  طرح همت بین بسیج  سازندگی و  جهاد کشاورزی برای جلوگیری از معدوم سازی جوجه های یک روزه  از خردادماه امسال تاکنون  انجام شده است.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۹ ناحیه مقاومت استان البرز شامل نواحی نظرآباد، ساوجبلاغ، امام محمدباقر (ع) بخش آسارا، محمدشهر، طالقان، اشتهارد، امام هادی (ع) مهرشهر، چهارباغ، فردیس و گروه جهادی تواصی فعال شده اند.

وی به چند نکته اساسی در اجرای طرح همت اشاره کرد و گفت:  این جوجه ها در واقع سفارش قبلی مرغداران می باشد که در ماه‌های گذشته ثبت سفارش شده اند و متاسفانه بنا به دلایلی از تحویل این جوجه خودداری نموده و اقدام به معدوم نمودن آن ها می کردند.

طیران افزود: از انجا که جوجه ها دارای نژاد گوشتی و مساعد پرورش در شرایط صنعتی می باشند می توان با آماده کردن حداقل شرایط نگهداری که در روستاها این امکان می باشد بخش قابل قبولی را به چرخه تولید گوشت وارد کرد.

وی تصریح کرد: البته در شرایط استاندارد و صنعتی دوره پرورش این جوجه ها ۴۰ الی ۴۵ روزه و با تلفات کمتر بوده اما در شرایط معمول دوره پرورش ۶۰ الی ۷۰ روزه  می باشد که شاید با تلفات بیشتری همراه باشد.

رییس بسیج سازندگی استان البرز گفت: این جوجه ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و هزینه نگهداری آن بسیار کم است که پرورش آن برای روستاییان برای اشتغالزایی و درآمدزایی توجیه اقتصادی دارد.
 
کلمات کلیدی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com