۳میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مرغ در غرب گیلان تولید شد

۳میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مرغ در غرب گیلان تولید شد
مدیر جهادکشاورری صومعه‌سرا با اشاره به پایان دور سوم امسال فعالیت مرغداری‌ها، گفت: ۳میلیون و ۹۰۰هزار قطعه مرغ در غرب گیلان تولید شد.
احمد پادیاب عصر امروز در نشست با کارشناسان آمار سرشماری کشاورزی غرب گیلان با بیان اینکه  اطلاعات درستی که افراد در کلاس‌ها کسب می‌کنند می‌توانند ان را از کشاورزان دریافت کنند، اظهار کرد:اگر آمار درستی نداشته باشیم مطمئنا تصمیم‌گیری‌های درستی در بخش کشاورزی نمی‌توان گرفت.
وی با تأکید بر ضرورت ارائه آمار صحیح و ثبت آن، افزود: آمار درست می‌تواند پایه و اساس تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرد و سبب نتیجه‌گیری و رسیدن به هدف ‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه یکی از مشکلات کشاورزی بخش استان گیلان برنج است، خاطرنشان کرد: قیمت برنج هم اکنون در استان بسیار پایین آمده و این به دلیل نداشتن آمار درست است.
پادیاب تاکید کرد: مسئولان عالی رتبه چون آمار درستی از تولید سرانه برنج در کشور ندارند، برنج‌های خارجی زیادی را وارد ایران می‌کنند در نتیجه قیمت برنج ایرانی کاهش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه صومعه‌سرا از نظرکشاورزی جایگاه بسیار بالاییدر سطح استان و کشور دارد، اظهار کرد: این شهرستان با داشتن 28 هزار هکتار زمین شالیزاری مقام دوم استانی و با یازده هزار هکتار صنوبرکاری مقام نخست کشاورزی را دارد.
مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا افزود: 136 واحد مرغداری با برداشت هر دوره سه میلیون و 900 هزار قطعه مرغ در این شهرستان است که مقام نخست مرغداری گوشتی در سطح استان است.
پادیاب گفت: این شهرستان تنوعی از محصولات کشاورزی از جمله نیشکر، توت فرنگی، خربزه، صیفی‌کاری، و غیره را دارا است.
وی با بیان اینکه از تمام آمارگیران تقاضا داریم  تا نظم و انظباط را با رعایت اصول مذهبی و دینی رعایت کنند، تصریح کرد: با ارامش از کشاورز سوال کنند و در مسائل خصوصی آنها دخالت نکنند و اعتماد کشاورز را جلب نمایند.
مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه در این طرح 22 نیرو در حوزه‌ شهری و روستایی با پشتیبانی چهار کارشناس و یک معاون فنی طرح سرشماری را انجام می‌‎دهند، خاطرنشان کرد: این طرح از 5 مهر تا 18 آبان ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
پادیاب با اشاره به پایان دور سوم امسال فعالیت مرغداری‌ها، گفت: 3میلیون و 900هزار قطعه مرغ در غرب گیلان تولید شد.
معاون فرماندار صومعه‌سرا نیز در این نشست  اظهار کرد: سرشماری کشاورزی یکی از مهمترین برنامه‌های دولت برای برنامه‌ریزی کلان اقتصادی کشور مورد توجه است.
محمد مهدی مظفری افزود: برای کسب اطلاعات درست در سطح روستاها باید نیروها امادگی لازم را داشته باشند تا برنامه‌ریزی‌های دولت در بخش اقتصاد و کشاورزی به درستی صورت گیرد.
معاون فرماندار صومعه‌سرا گفت: این طرح برای نخستین بار به صورت تمام الکترونیک با استفاده از تبلت و آمارگیران بومی در شهرستان اجرا می شود.
مظفری با بیان اینکه امکان اینکه مردم در ارائه اطلاعات درست سختگیری کنند، تصریح کرد: نیروهای امارگیر باید انها را متقاعد نمایند که این امار هیچ ارتباطی با یارانه ندارد.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای آمارگیر باید آگاهی درستی از نحوه اجرای طرح داشته باشند و در کلاس‌های آموزشی حضور مستمر بدارند و به طور صحیح مطالب را یادگیری نمایند.
معاون فرماندار صومعه‌سرا تاکید کرد: مهمترین هدف برگزاری این سرشماری تعیین چهارچوب آماری برای آمارگیری‌ها و شناسایی بهره‌برداران کشاورزی و همچنین تولید اطلاعات ساختاری در سطوح جغرافیای کوچک با قابلیت ارائه در طبقه‌بندی‌های مختلف است.
مظفری اظهار کرد: لازمه شناخت و برنامه‌ریزی در هر حوزه، داشتن آمار پایه است و برگزاری سرشماری کشاورزی این آمار را در اختیار برنامه ریزان قرار می‌دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com