۳.۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در قائمشهر انجام شد

۳.۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در قائمشهر انجام شد
مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: درشش ماهه اول سال جاری سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شد.
فرزین فرهادی شامگاه دوشنبه در نهمین جلسه تنظیم بازار شهرستان قائم‌شهر، بحث مرکبات و کیوی را نگران کننده اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط بسیار متغیر آب و هوایی در سال جاری اعم از خشکسالی در تابستان، بارش سیل آسای باران و تگرگ و وقوع طوفان درماه های شهریور و مهر به محصولات سر درختی آسیب‌هایی وارد شد که موجب کاهش خاصیت انباری میوه‌ها شده است.
وی با اشاره به کنترل بازار مرکبات توسط اداره تعاون روستایی، تصریح کرد: امیدواریم با تدابیر ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم کما فی السابق این مسئله را حل کنیم.
مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر در خصوص صادرات مرکبات گفت: در نظر داریم زمینه‌سازی‌های لازم برای صادرات این محصولات را انجام دهیم.
توزیع مرغ یخی ضرورت ندارد
کیوان رحمانی مدیرعامل تعاونی مرغداران قائم‌شهر اظهار داشت: تا ۲۷ مهرماه سال جاری ۶۲۴ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شد و باوجوداین رقم تولید، با تزریق مرغ منجمد به بازار، تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو متضرر خواهند شد.
رحمانی از وجود ۵۰۰ واحد مرغداری غیرمجاز در سطح استان مازندران خبر داد و گفت: باید با همکاری ادارات ذی‌ربط با واحدهای غیرمجاز برخورد و با آن عده‌ای که قابلیت اعطای پروانه بهره‌برداری رادارند همکاری شود.
مدیرعامل تعاونی مرغداران قائم‌شهر با اشاره به ظرفیت تولید سالانه سه میلیون تن گوشت سفید در کشور، تصریح کرد: سرانه مصرف داخل کشور دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن است ولی باوجود بازار خوب کشورهای همسایه و آسیای میانه امکانات صادرات برای ما فراهم نیست.
وی خواستار آن شد تا واحدهای دام و طیور برابر مصوبه مجلس از پرداخت آب‌بها معاف شوند.
عرضه مرغ‌های بومی به شکل فله ممنوع است
مصطفی باقر زاده رئیس شبکه دامپزشکی کشور با اشاره به ممنوعیت عرضه مرغ‌های بومی فله، اظهار داشت: ۱۸۰ واحد مرغداری در قائم‌شهر دارای پروانه بهره‌برداری تحت نظارت دامپزشکی فعالیت دارند.
باقر زاده فعالیت واحدهای تولیدی محدود غیرمجاز بومی را در اصل فروش صنعتی مرغ، تأثیرگذار ندانست و اذعان کرد: به‌جای پلمب این واحدها بهتر است کمک کنیم تا آنان استانداردهای لازم را در تولید محصول خود در نظر بگیرند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com