۳ کشتی خوراک دام از بندر ترخیص شد

۳ کشتی خوراک دام از بندر ترخیص شد
یک واردکننده نهاده دامی‌ گفت: با اختصاص ارز ۲۴۷۷ تومان، سه کشتی نهاده خوراک دام به وزن حدود ۱۵۰ هزار تن از بندر ترخیص شد و ۲۶ کشتی در انتظار ترخیص روی آب‌های شمال و جنوب هستند.
مهدی حاج‌حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: معمولا وزن محموله‌های کشتی 50 هزار تنی است و این میزان محموله می‌تواند قیمت بازار را تا حدودی متعادل کند.
این وارد کننده نهاده دامی همچنین گفت: دولت باید ارز وارد کنندگان را هر چه زودتر تخصیص دهد تا باقیمانده خوراک دام که هنوز در بندر هستند ترخیص شود.
اخیرا دولت اعلام کرده است که مابه‌التفاوتی به غیر از گندم به محصول دیگری داده نمی‌شود،  پیش از این قرار بود، دولت تا آخر سال به واردات کالاهای اساسی ارز 1226تومان پرداخت کند.
کارشناس مسائل کشاورز و دامپروری گفت: با ارز 2477 تومان قیمت سویا 1850 تا 1950 تومان و ذرت بیش از 900 تومان است و‌ با این قیمت‌، مرغدار باید مرغ زنده را کیلویی 5300 تومان، مرغ کشتار را 8 هزار تومان و‌ تخم‌مرغ را 4700 تومان بفروشد که قیمت پایین‌تر برای تولید کننده به صرفه نخواهد بود.
26 محموله کشتی از 4 ماه پیش در بندر جنوب روی آبها است و تاکنون 5 تا 6 کشتی ترخیص شده است، به تازگی نیز تعدادی کشتی کوچک حامل خوراک دام از مبدا‌ء قزاقستان در دریای خزر لنگر انداخته است که هنوز ترخیص نشده‌اند، دامداران و مرغداران نیز با مشکل جدی کمبود نهاده و بالارفتن قیمت آن مواجه هستند.

 
نظرات شما
  •  

    دامداردربدر گفت : ۹۲/۰۷/۲۷

    درهمین سایت ITPقیمت جهانی سویا45وذرت 17سنت است یعنی بااحتساب ارز2477ریالی هرکیلوسویا1165وذرت 422ریال می شودمگرهزینه حمل وترخیص چقدراست که سویا1950وذرت 9000ریال برآوردشده است البته سودآقایان هم بایداضافه شود ؟؟!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com