۲۰هزار راس از دام‌های البرز علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند‌

۲۰هزار راس از دام‌های البرز علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند‌
مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: به منظور جلوگیری از بیماری‌هایی که از طریق مناطق مرزی به ویژه مناطق غربی وارد البرز می‌شوند، واکسیناسیون بیماری لمپی اسکین درشهرهای حاشیه استان در دستور کار قرار گرفته است.
سیداصغر برائی نژاد اظهار کرد: به منظور جلوگیری از بروز بیماری های دامی به ویژه بیماری هایی که از طریق پشه، انگل وکنه ها منتقل می شوند طرح سم پاشی واحد های دامداری استان شروع شده است.
وی افزود:  به منظور جلوگیری از بیماری ها یی که از طریق مناطق مرزی به خصوص مناطق غربی وارد استان می شوند ومی توانند تهدیدی برای استان باشند واکسیناسیون بیماری لمپی اسکین درشهرهای حاشیه استان در دستور کار قرار گرفته است.
برائی نژاد تصریح کرد: ظرف یک هفته اخیر20هزار راس از دام های استان علیه این بیماری که یک بیماری ویروسی است و از طریق حشرات منتقل می شود واکسینه شدند.
وی گفت: فضاهای دامداری ها در حال سم پاشی است و با اتمام به موقع این طرح گزارش کاملی ارائه می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: دامداران از جابجایی دام به استان های کشور به ویژه  مناطق غربی کشور بدون هماهنگی با دامپزشکی استان خوداری کنند ودر صورت مشاهده هرگونه بیماری به دامپزشکی اطلاع بدهند.
وی در پاسخ به این سئوال که وضعیت ورود دام زنده به استان دارای چه شرایطی است افزود:ورود دام زنده برای کشتارگاه ها بلامانع است و درصورت تقاضای واحدهای دامداری برای پروار بندی هماهنگی های لازم انجام می شود.
برائی نژاد گفت: در صورتی  که شرایط بهداشتی رعایت شود ورود دام زنده بلامانع است در غیر این صورت از طریق مراجع قانونی پیگیری می شود.
وی تصریح کرد: قاچاق دام در استان بسیار محدود انجام می شود ودامداران استان ملزم به رعایت قوانین هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز بیان کرد: طرح واکسیناسیون برای دامداری های حاشیه استان همانند اشتهارد، نظرآباد وبخشی ازساوجبلاغ  که با استان های هم جوار ارتباط دارند اجرا شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com