۲۰ خرداد؛ قیمت مرغ تعیین تکلیف می‌شود

۲۰ خرداد؛ قیمت مرغ تعیین تکلیف می‌شود
اقدامات ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت مرغ باعث شده است تا روند کاهشی آن ادامه دار باشد اما از آنجا که این قیمت ها به ضرر تولیدکننده تمام شده قرار است ۲۰ خرداد در جلسه ای قیمت مرغ تعیین تکلیف شود.
نوسانات قیمت مرغ در آستانه عید نوروز و افزایش زیاد قیمت این کالا باعث شد تا ستاد تنظیم بازار تصمیم بگیرد برای ایجاد تعادل در این بازار صادرات ان را تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع کند.
بنابراین گزارش ستاد تنظیم بازار همچنین تصمی گرفت تا برای بازگشت قیمت ها به نرخ قابل قبول اقدام به عرضه مرغ گرم با قیمت مصوب 11 هزار و 500 تومان و مرغ منجمد با قیمت مصوب 10 هزار و 500 تومان کند. عرضه مردم با این قیمت ها در میادین تره باز و فروشگاه های زنجیره ای در آستانه عید نوروز باعث شد تا شاهد حرکت قیمت مرغ در خرده فروشی ها به سمت قیمت تنظیم بازاری باشیم.
این گزارش می افزاید: پس از پایان تعطیلات نوروز با وجود آنکه ستاد تنظیم بازار فروش جوجه یک روزه با قیمت بالای 2400 تومان را ممنوع اعلام کرده بود اما باز هم به ادامه عرضه مرغ با قیمت های مصوب برای تنظیم این بازار می پرداخت تا جایی که افزایش عرضه باعث شد تا نرخ مرغ در برخی روزها در خرده فروشی ها حتی از قیمت مصوب پایین تر باشد. این نرخ درست است که فشارهای موجود بر جامعه مصرف کننده را کاهش داده است اما از آنجا که هزینه های تولید مرغ و تهیه خوراک و نگهداری بالا است از این رو مرغداران با ضرر مواجه شده اند از این رو کارشناسان این حوزه بر توجه به قشر تولیدکننده در کنار قشر مصرف کننده تاکید کرده اند چرا که عدم توجه باعث می شود که دوباره شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار به دلیل عرضه کم آن شویم.
حالا گویا قرار است برای تعیین قیمت این کالا جلسه ای از سوی ستاد تنظیم بازار برگزار شود. این خبر را عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی به باشگاه خبرنگاران جوان داده است.
بنا به گفته برومند چهار آیین ستاد تنظیم بازار قرار است دوشنبه ٢٠ خرداد جلسه‌ای تشکیل دهد تا در این جلسه قیمت جدید مرغ بررسی و تصویب شود. در این جلسه قرار است که نمایندگان تشکل‌ها حضور داشته باشند و از حقوق تولیدکنندگان دفاع کنند چرا که قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۸۰۰ و برای مرغ آماده به طبخ ١٢ هزار و ٩٦٠ تومان  مورد قبول ما نیست.
این گزارش می افزاید: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۳۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان است. همچنین در استان‌هایی مانند گلستان و گیلان قیمت مرغ از ۸ هزار تومان به سبب ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا پایین‌تر است و در مقابل در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی به سبب کمبود عرضه قیمت بالاتر از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.
این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ هزار تومان است و با وجود قیمت های موجود در بازار مرغداران در فروش هر کیلو مرغ یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان زیان می‌کنند که به این ترتیب روزانه حدود ۶ میلیارد تومان زیان به صنعت مرغ گوشتی وارد می‌شود.
 
نظرات شما
  •  

    کیومرث گفت : ۹۸/۰۳/۱۸

    با سلام و خسته نباشید خدمت کارشناسان محترم اقا به قران ب خدا با این اوضاعی که الان هست همه داریم ضرر میدیم متاسفانه کسی کار با قیمت کنستانتره و روغن و دارو های قیمت سرسام اور نداره به خدا با این قیمت و این بازار فقط باعث مبشید که همه ما یک یکی مرغداریهارو تعطیل کنیم تبدیل کنم به دامداری چون انگار همه دولت به سمت مرغ و مرغدار کمر بستن ماهی شده کیلویی ۵۰ هزار عیب نداره کنستانتره بدون ویتامین شده کیلویی ۷۰۰۰ هزار اشکال نداره تو رو خدا به داد مرغدار بدبخت برسید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com