۱۱ درصد تخم مرغ کشور در استان البرز تولید می‌شود

۱۱ درصد تخم مرغ کشور در استان البرز تولید می‌شود
مدیرکل اداره کل دامپزشکی البرز گفت: ۱۱ درصد تخم مرغ کشور در استان البرز تولید می شود.
نشست خبری مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز با اصحاب رسانه پیش از ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات  اداره کل دامپزشکی استان البرز برگزار شد. علی اصغر شریفی در این نشست ضمن گرامیداشت روز خبرنگار به ارائه برخی از فعالیت های اداره دامپزشکی استان پرداخت.
شریفی در ادامه به اهداف تشکیل سازمان دامپزشکی اشاره کرد و گفت: حفظ بهداشت و نگهداری جمعیت دامی کشور از امراض مختلف مشترک و بیماری های استراتژیک دامی یکی از اهداف تشکیل دامپزشکی است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد بیماری های شناخته شده مشترک هستند، گفت: هدف از نظارت بر فرآورده های خام دامی و تامین غذای سالم بر سفره مردم یکی دیگر از اهداف تشکیل سازمان دامپزشکی است.
وی بحث آموزش را یکی از مباحث مهم در این نهاد عنوان کرد و گفت: استان البرز یکی از مهمترین استانهای کشور از نظر تولید و بسته بندی گوشت خام و طیور است.
مدیرکل اداره کل دامپزشکی البرز گفت: ۱۱ درصد تخم مرغ کشور و ۴۰ درصد داروی دامی و واکسن در استان البرز تولید می شود.
شریفی اعلام کرد: در سطح استان ۲ کشتارگاه صنعتی دام و ۵ کشتارگاه طیور وجود دارد مردم براحتی و با اطمینان خاطر می توانند از تمامی دامها و طیوری که در این کشتارگاه ها ذبح می شوند و دارای مهر و آرم استاندارد هستند استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه درصد زیادی از کشتار ها در کشتارگاه صنعتی انجام می شود، گفت: تا زمانی که گوشت به صورت خام موجود است نظارت آن بر عهده سازمان دامپزشکی است بعد از تبدیل آن به صورت سوسیس، کالباس یا فرآورده های دیگر نظارت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت خواهد بود.
شریفی گفت: در کرج نزدیک به ۱۱۰ هزار راس گاو و گوسفند وجود دارد که نزدیک به ۷۰ هزار آن گاو های اصیل صنعتی هستند.
مدیرکل اداره کل دامپزشکی البرز گفت: در طول هفته دو بار کنترل آنتیوبیوتیکی روی دام و طیور انجام می شود و از هورمون برای پرورش طیور استفاده نمی شود با توجه به اینکه قیمت هورمون در صنعت دارویی جزو گرانترین فرآورده ها است اصلا برای ما مقرون به صرفه نیست که از هورمون برای رشد طیور استفاده کنیم.
شریفی در خصوص تب مالت یا بروسلوز با اشاره به اینکه بیماری مشترک با مصرف لبنیات خام، جگر و تماس مستقیم با دام آلوده منتقل می شود از مردم خواست از لبنیات و شیر پاستوریزه استفاده کنند.
وی گفت: آمار تب مالت در سالهای اخیر افزایش داشته است به همین منظور برای شناسایی و کنترل این بیماری نیاز به اعتبارات ویژه است.
مدیرکل اداره کل دامپزشکی سامانه ۱۵۱۲ را پل ارتباطی مردم با اداره دامپزشکی اعلام کرد و گفت: این سامانه به صورت ۲۴ ساعته و برای جلوگیری از هر گونه سودجویی و سوء استفاده در خدمت هم وطنان است.
گفتنی است؛ در پایان این نشست از خبرنگاران با اهدای تقدیرنامه و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com