۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در فارس تولید شد

۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در فارس تولید شد
مدیر بخش طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس گفت: ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۹ ماه گذشته در فارس تولید شد.
جعفر ستوده اظهار داشت: در 9 ماه گذشته 100 هزار تن گوشت مرغ در فارس تولید شده است و استان فارس در این زمینه رتبه چهارم کشور را دارد.
وی با بیان اینکه در استان فارس 870 واحد مرغ گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد، گفت: استان فارس 7.2 سهم تولید کشور را دارد و در سال گذشته بیش از 141 هزار تن گوشت مرغ در استان فارس تولید شده است.
ستوده افزود: ظرفیت این واحدها تولید 22 میلیون قطعه در هر دوره و فاصله هر دوره معمولا 30 روز است که با توجه به اشباع بودن بازار به تولیدکنندگان توصیه شده برای جلوگیری از ضرر و زیان در این دوره 22 میلیون قطعه نداشته باشند.
مدیر بخش طیور جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: در استان فارس سالانه 30 هزار تن مازاد بر تولید وجود دارد که بخشی در سردخانه ذخیره شده و بخشی نیز به استان‌های همجوار مانند بوشهر و خوزستان فرستاده می‌شود.
وی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تولید گوشت در امسال می‌باید 150 هزار تن باشد که 36 هزار تن آن مازاد است که به برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می‌شود.
ستوده بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه صادرات وجود دارد نبود رونق در بازارهای صادراتی است که این امر سبب کاهش انگیزه تولیدکننده برای تولید می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com