۱۰۰ هزار تن مرغ امسال از استان گلستان صادر می‌شود

۱۰۰ هزار تن مرغ امسال از استان گلستان صادر می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با توجه به پتانسیل‌های تولید مرغ در استان گلستان، ۱۰۰ هزار تن مرغ به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار امسال از گلستان صادر می‌شود.
به گزارش تسنیم،حسینقلی قوانلو صبح امروز در نخستین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان گلستان اظهار داشت: امسال پیش‌بینی شده که 100 هزار تن مرغ به ارزش 200 میلیون دلار برابر با حدود دوسوم صادرات پیش‌بینی شده استان گلستان برای سال 94 از استان گلستان به خارج از کشور صادر شود.
وی افزود: با توجه به این که در بخش تولید مرغ 75 درصد مازاد نیاز استان تولید داریم، می‌توانیم با برنامه ریزی مناسب نسبت به توسعه صادرات مرغ اقدام کنیم.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان با اشاره به صادرات سیب زمینی نیز تصریح کرد: با توجه به این که یک ماه تا آغاز برداشت سیب‌زمینی استان گلستان فرصت داریم و با توجه به پیش‌بینی جهاد کشاورزی استان گلستان مینی بر تولید این محصول یک میلیون تن بیش از نیاز استان، لازم است تمهیدات لازم برای صادرات آن را برنامه‌ریزی کنیم.
وی کشورهای آسیای میانه را فرصت مناسبی برای صادرات سیب زمینی اعلام کرد و گفت: لازم است از پتانسیل مرز ریلی اینچه‌برون برای صادرات بیشتر به آسیای میانه به‌ویژه قزاقستان استفاده کنیم.
قوانلو افزود: با انجام توافق ایران و 1+5 و راه اندازی مرز ریلی اینچه برون چشم انداز مناسبی برای توسعه تجارت خارجی استان گلستان در سال 94 پیش‌بینی می‌شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت: در صورت عملی شدن این توافق و در پی آن رفع تحریم ها، و با راه اندازی مرز ریلی اینچه برون که امیدواریم در یک ماه آینده صادرات ریلی و پس از آن نیز واردات ریلی به صورت گسترده آغاز شود، چشم انداز بسیار خوبی برای توسعه تجارت خارجی استان گلستان در سال 94 قابل پیش‌بینی است.
قوانلو با اشاره به رشد 31 درصدی صادرات استان گلستان در سال گذشته نسبت به سال قبل آن گفت: صادراتی غیر نفتی در سال گذشته نسبت به سال 92 رشدی 31 درصدی داشت که با توجه به این که رشد صادرات کشور بدون میعانات گازی و مواد پتروشیمی حدود 6 درصد بوده، نشان دهنده موفقیت استان گلستان در توسعه صادرات است.
وی هدف‌گذاری صادرات استان برای سال 94 را 600 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: با توسعه زیرساخت‌های استان گلستان مانند بخش حمل‌و‌نقل ریلی استان، توان صادرات بیشتر از این را نیز داراست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com