۱۰ میلیون تن شیر امسال در کشور تولید می شود

۱۰ میلیون تن شیر امسال در کشور تولید می شود
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از هدفگذاری صادرات یک میلیون تن انواع محصولات لبنی در سطح کشور در سال جاری خبر داد.
حسن رکنی در آیین آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست تولید ۵۰ تنی شیر در واحد تولیدی زرین خوشه اراک افزود: سال گذشته ۳۰ نوع از تولیدات محصولات لبنی به میزان ۸۵۰ هزار تن از کشور به ۲۰ کشور جهان صادر شد که با توجه به تولید ۱۰ میلیون تن شیر در سالجاری، پیش بینی می شود ۲۵۰ هزار تن به صادرات محصولات لبنی کشور افزوده شود.
وی سرانه مصرف محصولات لبنی در سبد خانوار را ۱۲۰ کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: افزایش سرانه مصرف محصولات لبنی به ۱۶۰ کیلوگرم، از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.
رکنی گفت: هم اکنون زنجیره تولیدی در کشور وجود دارد که ضریب تبدیل غذایی در یکی از واحدهای تولید طیور کشور حدود یک و پنج دهم به یک کیلوگرم است که باید با بهره گیری از تجربه های واحدهای موفق، این مهم در سطح کشور گسترش یابد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران تا ۲ دهه گذشته یکی از بزرگترین واردکنندگان محصولات لبنی به شمار می رفت که هم اینک با بهره گیری از نژاد های برتر دام، تغییر روش پرورش و تغذیه مناسب تولید شیر به ازای هر راس دام به ۴۰ کیلوگرم افزایش یافته است و کشور به یکی از صادرکنندگان محصولات لبنی در منطقه تبدیل شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com