یک چهارم مرغداری‌های کشور غیرمجاز هستند

یک چهارم مرغداری‌های کشور غیرمجاز هستند
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: متأسفانه از تعداد ۲۷هزار واحد پرورش طیور در کشور حدود ۷هزار واحد آن به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.
علیرضا رفیعی‌پور با اشاره به اهمیت پیام نوروزی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در حوزه مواد غذایی وابستگی غیرقابل قبول است و هر غفلتی در این زمینه از جمله حوزه فرآورده‌های دامی که نظارت بهداشتی آن به‌عهده‌ی سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد، علاوه بر خسران به سرمایه‌های کشور با تأثیر منفی بسیاری همراه است چرا که نمی‌توان "غذا" را از سر سفره‌های مردم حذف نمود.
رفیعی‌پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی با نظارتی که در بحث کنترل بیماری‌‌ها دارد نقش مهمی را در کاهش بیماری‌ها و افزایش تولیدات دامی دارد گفت: سال 96 در مقایسه با سال 95 بیش از 18 درصد بیماری‌های دامی و طیور از جمله بیماری‌های خطرناکی چون هاری، تب برفکی، تب مالت، آبله و شاربن در کشور کاهش یافته است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سایه تلاش‌های دامداران، مرغداران، وزارت جهادکشاورزی و نیز اقدامات بهداشتی سازمان دامپزشکی، کشور از نظر تولیدات دامی، طیور و آبزیان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و هم‌اکنون در بسیاری از این حوزه‌ها از جمله تولید شیر، گوشت سفید، آبزیان و تخم‌مرغ از وابستگی خارج، و با مازاد تولید وارد عرصه صادرات نیز شده‌ایم.
وی با ابراز اینکه هم‌اکنون کشور در بخش تولید گوشت قرمز با کمبود مواجه است، گفت: ظرفیت دامداری کشور توانایی تولید 700 هزار تن گوشت قرمز را دارد و ما در حال حاضر نیازمند تأمین یک‌هشتم مصرف داخلی از طریق واردات هستیم.
رفیعی‌پور با اظهار اینکه سیاست سازمان دامپزشکی در این زمینه همکاری با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای افزایش تولید گوشت قرمز و قطع وابستگی است، خاطرنشان کرد: البته باید نظارت‌های دامپزشکی برای کنترل بیماری‌ها با قدرت بیشتر تداوم یابد چرا که فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف تولید ایرانی در این صورت محقق خواهد شد.
وی افزود: متأسفانه از 27 هزار واحد مرغداری موجود کشور حدود 7 هزار واحد غیرمجاز است که البته تعدادی از آنها با بازسازی و تغییرات و اعمال مقررات می‌توانند پروانه لازم را اخذ کنند ولی در غیر این صورت باید از چرخه تولید حذف شوند.
 
نظرات شما
  •  

    هادی گفت : ۹۷/۰۱/۱۴

    خودتون با قوانین دست و پاگیر باعث و بانی کار غیر مجاز هستید. وقتی طرف نه زمین میخواد نه وام چرا هزار و یک بهانه واهی میگیرید؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com