یک واحد مرغداری فاقد پروانه بهداشتی در بناب پلمب شد

یک واحد مرغداری فاقد پروانه بهداشتی در بناب پلمب شد
دکتر مهدی حامی در این باره افزود: این واحد فاقد پروانه بهداشتی بدون توجه به اخطارهای دامپزشکی اقدام به جوجه ریزی نموده بود که با حکم قضایی پلمپ گردید.
به گفته وی؛ صاحب این مرغداری بدون اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی اقدام به جوجه ریزی و همچنین پرورش غیرمجاز جوجه های رنگی می نمود.
حامی در ادامه سخنان خود از تمام مرغداران خواست تا با اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی مبادرت به جوجه ریزی کنند و در اسرع وقت نسبت به اخذ و تمدید پروانه های بهداشتی واحد اقدام نمایند.
وی همچنین در تصیه ای از شهروندان خواست تا فراورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراحل تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا کارشناسان کنترل بهداشتی این شبکه در اسرع وقت اقدامات لازم را به عمل آورند.
تصویب 72 طرح کشاورزی در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی بناب
فرماندار بناب از تصویب 72 طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر 16 میلیاردریال در شهرستان بناب خبر داد.
سعید برقی در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی بناب هدف از تشکیل این کارگروه را توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت بیشتر برای اشتغال در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: جلسات این کارگروه هر 15 روز بطور مرتب با حضور اعضاء برگزار می شود.
رئیس ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی بناب همچنین هدف از اجرای این طرح را افزایش تولید و افزایش اشتغال در بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: آشنا نبودن مسئولان به قوانین موجب صدمه و زیان برای تولید کنندگان و کشاورزان می شود لذا هرمسئولی که موجب افزایش بوروکراسی اداری در روند کارهای مراجعین شود؛ با او برخورد جدی و قانونی خواهم کرد و تمام امورات باید در کمترین زمان ممکن انجام یابد.
وی سپس از مجریان طرح خواست تا ضمن تبلیغ و ترویج هرچه بیشتر طرح توسعه کشاورزی، همه توان خود را در اجرای این طرح مهم بکار گیرند؛ چون هر شهرستانی که بهتر عمل کند، اعتبارات خوبی هم دریافت خواهد کرد.
برقی در بخش دیگری از سخنان خود از طولانی بودن روند کارهای اداری به عنوان یکی از مشکلات عمده سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در شهرستان نام برد و ضمن انتقاد از وجود برخی موازی کاریها در روند استعلامات صدور پروانه و تغییرکاربری برای کشاورزان خواستار حل این مشکل گردید.
وی با اشاره به لزوم توسعه و بازسازی باغات قدیمی و سنتی بناب، بر ساماندهی و افزایش بهره وری در باغات تأکید کرد و اظهارداشت: باید بهسازی و رونق این باغات در اولویت برنامه های مدیران بخش کشاورزی بنبا قرار گیرد.
فرماندار بناب در ادامه از بلاتکلیف ماندن طرح مجتمع دامپروری شهرستان بناب انتقاد کرد و گفت: تاکنون نزدیک به 30 میلیارد ریال برای تأمین زیرساختها و امکانات اولیه این مجتمع هزینه شده است.
وی از مسئولان جهادکشاورزی خواست تا سریعاً تکلیف این مجتمع را روشن نمایند.
برقی تصریح کرد: با تغییر کاربری این مجتمع، علل راکد ماندن احداث آن به صورت جدی پیگیری شود.
برقی در عین حال افزود: اگر این پروژه مثل سالهای قبل راکد بماند، در بین مردم بدبینی ایجاد شده و پاسخگو نخواهیم بود.
گفتنی است؛ مجتمع دامپروری بناب با هدف حل مشکلات زیست محیطی دامداری در داخل شهر و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در منطقه در حاشیه دریاچه ارومیه و در 178 هکتار زمین در دست اجرا بود و قرار بود با راه اندازی این مجتمع برای 3 هزار نفر زمینه اشتغال فراهم گردد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com