یک میلیون و 400 هزار تن گوشت مرغ در سال 86

یک میلیون و 400 هزار تن گوشت مرغ در سال 86

تحلیل -  ایسکانیوز : مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: پیش بینی می شود در سال جاری یک میلیون و 400 هزار تن گوشت مرغ به منظور تامین نیاز جامعه تولید شود.
حسین مقدم نیا – مدیر عالم اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران- در گفتگوی اختصاصی روز چهارشنبه با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، گفت: با پیش بینی هایی که در برنامه امسال شکل گرفته حدود یک میلیون و 400 هزار تن گوشت مرغ در سال جاری تولید می شود.
وی افزود: به این منظور و برای رسیدن به این میزان تولید به طور میانگین باید ماهانه 75 میلیون قطعه جوجه گوشتی تولید شود.
مقدم نیا گفت: با فرارسیدن فصول گرم سال گرایش جامعه به مصرف گوشت کمتر می شود. حتی در برخی مناطق گرمسیری ایران معمولاً کار جوجه ریزی با کاهش مواجه شد و به سمت مناطق خنک تر گرایش می یابد.
وی افزود: طرح ساماندهی جوجه گوشتی یکروزه که برای ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا و رضایت مند کردن تولید کننده و مصرف کننده در سال جاری اجرا می شود که البته زمینه های این طرح فعلاً در دست بررسی است و جزئیاتی از اعتبار و زمان اجرای آن در دست نیست.
مقدم نیا قیمت گوشت مرغ و نوسانات قیمتی آن را ناشی از قیمت نهادهای اساسی گوشت مرغ اعلام کرد و گفت: با افزایش قیمت نهادهای اساسی مرغ این نوسانات در قیمت طبیعی است.
وی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و کاهش مصرف گوشت مرغ به دلیل وفور میوه جات باید انتظار کاهش قیمت مرغ را داشته باشیم اما در شرایطی که ذرت به کیلویی 60-70 تومان رسیده و دستمزد کارکنان و کارگردان و کلیه هزینه های تولید بالاتر رفته نمی توان کاهش چشم گیری را دید.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: بورس جایگاه خوبی برای ارائه محصولاتی است که مردم به آن علاقمند هستند، بنابراین همان گونه که کالاهای صنعتی دیگر در بورس وارد شدند باید مواد غذایی هم جایگاهی در بورس داشته باشند.
وی افزود: ورود گوشت و مرغ و مواد غذایی به بورس باید بطور متداوم و مطمئن باشد تا فعالین بورس با اطمینان بیشتری شروع به کار در این زمینه کرده و اگر بازار مصرف برای آن پیدا کردند، مطمئن باشند که این امر تداوم داشته و مقطعی نیست و از نظر کیفی و بادوام بودن آن اطمینان حاصل کنند.
مقدم نیا گفت: علاوه بر نهادهای گوشتی بخشی از نوسانات مربوط به فصول سال و میزان تقاضا است. در زمان های خاصی مانند ایام عید و مناسبت ها بدلیل تقاضای فشرده قیمت ها قدری افزایش می یابد. اما بعد از گذشت آن قیمتها به شکل عادی باز می گردد.
وی افزود: هر چند با محاسبات کارشناسی شده می توان فهمید که قیمت تمام شده تولید خیلی کمتر از میزان قیمت روی آن نیست و تولید کننده سود فراوانی از آن نمی برد.
مقدم نیا گفت: در حال حاضر برنامه خاصی برای صادرات گوشت مرغ وجود ندارد و البته میزان واردات نیز بسیار رقم پایینی است و تولید 1 میلیون و 400 هزار تن با مصرف سرانه حدود 20 کیلو در سال جوابگوی نیاز جامعه است./

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com