یک میلیون تن نهاده معطل تخصیص ارز ۱۲۲۶ تومانی

یک میلیون تن نهاده معطل تخصیص ارز ۱۲۲۶ تومانی
رئیس اتحادیه دامداران با بیان اینکه هنوز دامداران برای تأمین ارز نهاده‌ در بلاتکلیفی‌اند، گفت: بیش از یک میلیون تن نهاده در انتظار تخصیص ارز ۱۲۲۶ تومان است و امیدواریم با توجه به انتخاب رئیس‌کل جدید بانک مرکزی این مشکل به‌زودی حل شود.
سعید سلطانی در مورد حل مشکل دامداران برای تأمین نهاده با توجه به وعده دولت برای اختصاص ارز 1226 تومانی تا پایان سال، اظهار داشت: متأسفانه هنوز دامداران و یا همان فعالان دام و طیور در مورد تأمین ارز در بلاتکلیفی هستند. زمانی که در دولت دهم اعلام شد ارز 1226 تومان حذف شده و دیگر به هیچ کالایی پرداخت نمی شود، این خبر شوک بزرگی به بازار وارد کرد و قیمت‌ها به‌تناسب آن افزایش یافت، به‌نحوی که قیمت ذرت تا 1170 تومان و سویا تا 1700 تومان افزایش یافت.
وی با بیان اینکه با شروع به کار دولت یازدهم قول تأمین ارز نهاده با نرخ 1226 تومان تا پایان سال از سوی وزرا و تیم اقتصادی رئیس جمهور مطرح شد و بازار در واکنش به این مسئله اندکی قیمت‌ها را کاهش داد، گفت: کاهش قیمت‌ها به‌حدی نبود که افزایش قیمتی که در زمان انتشار خبر حذف ارز مرجع رخ داده بود، جبران شود، ولی بازار در حال حاضر آرام است.
رئیس اتحادیه سراسری دامداران با اعلام اینکه خریداران نهاده به‌دلیل نیازی که دارند مجبور به خرید نهاده از بازار با قیمت بیشتر هستند، تصریح کرد: با توجه به حضور دولت تدبیر و امید، امیدواریم با انتخاب رئیس‌کل جدید بانک مرکزی و هماهنگی‌ای که بین تیم اقتصادی دولت وجود دارد، به‌زودی تکلیف ارز نهاده‌ها مشخص و بانک مرکزی ارز مورد نیاز را تأمین کند تا تکلیف تولید کنندگان مشخص شود و بتوانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند.
به‌گفته وی، بیش از یک میلیون تن نهاده در انتظار تخصیص ارز است و با توجه به هماهنگی‌ای که بین دولت و بانک مرکزی وجود دارد امیدواریم با انتخاب رئیس‌کل جدید بانک مرکزی ارز مورد نیاز تأمین شود.
وی در پایان در واکنش به این سؤال که آیا پس از قول دولت برای تأمین ارز 1226 تومانی نهاده تا پایان سال، نهاده‌ای ترخیص شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس شنیده‌ها روز گذشته مقداری نهاده ترخیص شد ولی مقدار آن به‌حدی نبود که قابل توجه باشد و روی قیمت‌های بازار تأثیرگذار باشد ولی ان‌شاءالله به‌زودی این مشکل حل شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com