یک میلیون تن نهاده طیور معطل در بنادر به انتظار تصمیم دولت

یک میلیون تن نهاده طیور معطل در بنادر به انتظار تصمیم دولت
رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغداران گوشتی ایران گفت: در چهارماه گذشته یک میلیون تن نهاده طیور در بنادر باقی مانده که نیازمند تعیین تکلیف سریع از سوی دولت است.
محمد یوسفی افزود: در صورت ادامه عدم ترخیص نهاده ها از گمرک و افزایش نرخ نهاده ها در بازار مصرف قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۱۰ هزارتومان نیز می رسد که این امر علاوه بر تولید کنندگان برای مصرف کنندگان نیز زیان بار است.
این فعال بخش خصوصی افزود: هم اکنون تولید کنندگان مرغ گوشتی با مشکل تامین نهاده های طیور با قیمت مناسب مواجه هستند که ادامه این روند بحرانی در صنعت مرغ و طیور کشور ایجاد می کند.
وی اظهارکرد: تولید کنندگان هر کیلوگرم ذرت و کنجاله سویا را به ترتیب با قیمت ۱۳۰۰ و ۱۴۵۰ تومان خریداری کرده اند ، به طوری که در صورت ترخیص و توزیع به موقع نهاده ها، بایستی هرکیلوگرم ذرت را ۷۰۰ و کنجاله سویا را ۱۰۵۰ تومان خریداری کنند.
وی تصریح کرد: هم اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری با قیمت ۴۳۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان به فروش می رسد و نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین میوه تره وبار نیز ۵۹۰۰ تومان است.
رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغداران گوشتی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت مرغ وابسته به میزان عرضه و تقاضا است و براساس نرخ نهاده های طیور تعیین نمی شود ، بنابراین تولید کنندگان صنعت مرغ درحال ضرر و زیان هستند.

 
نظرات شما
  •  

    احسان اسدی خراسان رضوی گفت : ۹۲/۰۶/۱۷

    سلام من الان درحال بارگیری مرغ هستم کجا مرغ 4300 هست برادرمن امروزدادم به3900 درحالی تمام خورا ک رابه گرانی خریدم تدبیر امید را هم دیدیم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com