یک مقام صنفی : تجهیزات واحدهای مرغداری فرسوده است

یک مقام صنفی : تجهیزات واحدهای مرغداری فرسوده است

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی سراسر کشور با اشاره به اینکه تجهیزات واحدهای مرغداری مربوط به چهل تا پنجاه
سال گذشته است، تصریح کرد: اگر با همین وضعیت واحدهای مرغداری، طرح هدفمند کردن یارانه ها اجرا شود قیمت تمام شده تولید این واحدها 50 درصد افزایش می یابد.
مهندس محمد یوسفی در گفتگو با ایسنا تأکید کرد: این افزایش قیمتها به معنی این نیست که مردم بتوانند قیمتها را تحمیل کنند و قدرت خرید مردم جوابگو نیست بنابراین مردم اگرچه زورشان به دولت و تولیدکننده نرسد، زورشان به شکمشان می رسد و این امکان وجود دارد که سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور از 20 تا 25 کیلوگرم فعلی به 14 تا 15 کیلوگرم هم برسد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بارها فریاد زده ایم که تجهیزات واحدهای مرغداری فرسوده و متعلق به چند دهه گذشته است، افزود: باید در این زمینه اقدامی جدی صورت گیرد، چرا که این وضعیت باعث بالا رفتن قیمت تمام شده و تولیدات این بخش می شود. رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی سراسر کشور گفت: اختلاف بین قیمت تمام شده تولیدات و قیمت خرید مصرف کنندگان نشان می دهد دولت تاکنون از جیب تولیدکننده به مصرف کننده یارانه داده است. وی با اشاره به اینکه دولت باید بخشی از مابه التفاوت ارزی را که از سالهای 1370 تا 1377 از تولیدکننده گرفته است به صورت وامهای درازمدت کم بهره به آنها برگرداند، اضافه کرد: تنها با این اقدام مرغداران می توانند با نظارت تشکلها برای بازسازی تجهیزات واحدهای مرغداری خود اقدام کنند تا دیگر پس از 10 سال دوباره نگوییم این صنعت مشکل دارد.
 

 
کلمات کلیدی واحد مرغداری تجهیزات
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com