یخبندان گرانی با مرغ منجمد

یخبندان گرانی با مرغ منجمد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نقش عرضه مرغ منجمد به بازار را در کاهش قیمت گوشت سفید مهم ارزیابی کرد و گفت: توقف عرضه مرغ منجمد با هر علتی موجب افزایش قیمت‌ مرغ برای چندمین بار در بازار خواهد شد.
محمد‌رضا امیری‌کهنوج، با تأکید بر اینکه توقف توزیع مرغ منجمد در بازار موجبات افزایش قیمت ها را فراهم خواهد کرد گفت: از جمله دلایل توقف عرضه مرغ منجمد، می‌توان به انگیزه دلالان برای احتکار و فروش با سود بیشتر اشاره کرد.
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار‌جنوب، قلعه‌گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی با توصیف دلایل گرانی‌های اخیر اتفاق افتاده در بازار مواد پروتئینی، تصریح کرد: ورود آزادانه دلالان به تمامی عرصه‌های بازار و تغییر قیمت ها به میزان‌های دلخواه در کنار ضعف نظارتی هر روزه بهای مرغ مصرفی مردم را به سمت‌و سوی گرانی کشاند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با مهم دانستن نقش عرضه مرغ منجمد به بازار در کاهش قیمت گوشت سفید، گفت: توقف عرضه مرغ منجمد با هر علتی افزایش قیمت‌ها را برای چندمین بار موجب خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه علت تغییر مداوم قیمت ها و نوسانات شدید آن در بازار مواد پروتئینی نبود نظارت کافی است، افزود: تا زمانی که جلوی محتکران و سود‌جویان گرفته نشود کاهش قیمت  مرغ را غافل‌گیر نخواهد کرد.
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار‌جنوب، قلعه‌گنج و فاریاب در مجلس با توصیف شرایط کنونی بازار و نیاز به دستور برای عدم توقف عرضه مرغ منجمد تصریح کرد: نباید توقف عرضه مرغ منجمد منجر به احتکار از سوی سود‌جویان و افزایش قیمت آن شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین با اشاره به اینکه باید دلایل توقف عرضه مرغ منجمد از سوی مسئولان پی‌گیری شود ادامه داد: مرغ منجمد با قیمت پایین‌ خود نسبت به گوشت گرم در گرانی‌های اخیر مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته و امکان افزایش قیمت را نیز از مواد پروتئینی سلب کرده بود.

 
نظرات شما
  •  

    رضا اسكاني گفت : ۹۲/۰۱/۱۹

    جنابعالي بعنوان عضو كميسيون كشاورزي مجلس فكر نميكنيد در كنار توجه به منافع مصرف كننده همواره بايد حقوق توليد كننده را نيز مد نظر داشت و در غير اينصورت بذر توليد در كشور خشكانده ميشود و توليد نباشد رشد اقتصادي نيست و اين يك اصل است در هر اقتصاد پويا .مگر گزارشات سالانه بانك مركزي يا مركز پژوهشهاي مجلس يا مركز آمار ايران را مطالعه نمي فرماييد كه يك رقمي درج شده بنام " توليد ناخالص ملي " كه در تمام دنيا مبنايي است براي ارزيابي رشد اقتصادي .خوب برادر بزرگوار يكي از آن توليد ناخالص ملي من توليد كننده مرغ هستم كه با اين نگرش دولتمردان عزيز ، بنده بايد جهت جلوگيري از از ميان رفتن باقيمانده سرمايه خود بروم دنبال دلالي و اين همان چيزيست كه مملكت را در دراز مدت به نابودي و وابستگي اقتصادي و سپس وابستگي سياسي خواهد كشاند.تا دير نشده يك برنامه ريزي مناسب با كمك كارشناسان و دلسوزان صورت دهيد تا از نابودي اين صنعت ممانعت كنيد اين كار قايل انجام است .

    پاسخ...
  •  

    شهاب گفت : ۹۲/۰۱/۱۹

    اقاي وكيل چي داري واسه خودت ميگي تو از مرغ چي ميدوني مگه شما از جوجه 1500توماني سويايه1400.ذرت 760توماني خبر داري كه نشستي رو صندلي مجلس واسه خودت داري نظر ميدي بس كنيد تورو خدافقط زورتون به مرغ ميرسه .

    پاسخ...
  •  

    مرغدار بیچاره گفت : ۹۲/۰۱/۲۰

    این عضو محترم کمسیون فلانمجلس نمیدونه الان مرغدار مرغ رو زیر قیمت تمام شده میفروشهو نه تنها مرغ یخی نباید تو بازار توزیع بشه، تازه باید پشتیبانی شروع به جمع آوری مرغ هم بکنه تا جلوی نابودی تولید کننده گرفته بشه. هر کی از ... قهر میکنه میاد نظر مید جالبه!

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی مرغدار گوشتی گفت : ۹۲/۰۱/۲۰

    وای به حال مرغدار.
    اقای کهنوج شما که دم از دفاع حقوق مصرف کننده می زنید و عضو کمسیون مجلس محترم هستید.لطفا توجه به این سول بفرمایید که ما تولیدکنندگاندر درجه اول خودمان جهت تولید مرغ نیاز به مواد زیر داریم که تمام مواد زیر نسبت به شش ماه گذشته 30 ت100درصد افزایش داشته ولی قیمت مرغ هنوز همان قیمت مرغ منجمد که شش ماه پیش خریداری شده است حال به همان قیمت در اختیار مردم فرار میگیرد ویا با دلار 12600 وارد میشود اقلام مورد نیلز به شرح زیر است.
    ضدعفونیها-پوشال-سرویس وتعمیر وسایل-کارگر-جوجه-واکسن-ویتامین ها-انتی بیوتیک ها-محرک رشد-انزیم-فسفات-مکمل-لیزین-میتیونین-ذرت-سویا-گندم-و........
    مسول محترم از هرکدام که یگوییم افزایش داشته شما جطور مرغ را به قیمت شش ماه پیش میخواهید؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    محمد، مرغدار از مازندران گفت : ۹۲/۰۱/۲۰

    یکی بداد صنعت مرغ برسه. بدجوری داره از دست میره. سایت شما هم که اینجور مواقع کاملا سکوت اختیار میکنه. اخبار شما هم که فقط نظرات غیر کارشناسیه هر کس که از راه برسه رو درج میکنه. شما هم دارید از این صنعت ارتزاق میکنید چرا هیچ مطلب حمایتی از مرغدار درج نمیکنید؟ حداقل به این مسئولین بفهمونید که بیان مرغ اضافی رو از مرغدار بخرن تا هم مرغدار ورشکست نشه هم ذخیره روز مبادا داشته باشن.

    پاسخ...
  •  

    حسن گفت : ۹۲/۰۱/۲۰

    i.t.p بی عرضه چرا نظرات ارسالیو نمایش نمیدی

    پاسخ...
  •  

    مرغدار از شمالغرب کشور گفت : ۹۲/۰۱/۲۱

    آقای امیری نماینده محترم پنج شهر یا آبادی کدام گرانی شما از قیمت دان و نهاده و جوجه و بیماری و تلفات و غیره و در نهایت ازقیمت تمام شده و آمار تولید اطلاعی دارید لطفا یه کم وقت برای مطالعه و جمع آوری اطلاعات دقیق بفرمایید . متشکرم

    پاسخ...
  •  

    رضا اسكاني گفت : ۹۲/۰۱/۲۷

    عزيزان همكار هيچكس كاري براي ما نخواهد كرد ما خود بايد حركت كنيم و حقانيت خواسته هاي خود را اعلام نماييم . لطفا روز اول ارديبهشت به اعتراض به زيانهايي كه در ابتداي سال جديد متحمل شديم همگي به اتحاديه و تعاونيهاي شهر محل مرغداري خود مراجعه كنيم . لطفا اطلاع رساني كنيد باور كنيد در غير اينصورت مرغداران وا بحساب نخواهند آورد اين گام اول است و نشانگر انسجاممان خواهد بود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com