یارانه‌های کشاورزی باید به سمت دامدار هدایت شود

یارانه‌های کشاورزی باید به سمت دامدار هدایت شود
در حالی افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی از سال گذشته تاکنون در دور باطلی دنبال شده است که نتایج همه نشست‌ها و کارگروه‌ها به ساماندهی بازار شیر و لبنیات منجر نشده و به‌نظر می‌رسد تنها راهکار حل بحران، هدایت یارانه‌ها به سمت دامداران باشد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: قیمت مواد غذایی ازجمله فرآورده‌های لبنی طی هفته‌های اخیر افزایش ناگهانی داشته است، به‌طوری‌که قیمت یک سطل ماست از یک‌هزار و 700 تومان و یک بطری شیر سه‌هزار و 300 تومان گذشت.
علی ایرانپور افزود: افزایش قیمت محصولات لبنی در حالی است که کارشناسان وزارت بهداشت از پایین بودن سرانه مصرف شیر و سایر اقلام پروتئینی در کشور خبر می‌دهند. لذا ضروری است هرچه سریع‌تر ترتیبی اتخاذ شود تا حضور شیر در سبد غذایی مردم تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته که از حذف یارانه شیر می‌گذرد، راه‌حل‌های متنوعی برای ساماندهی بازار شیر اتخاذ شد که به‌نظرمی‌رسد در نهایت هیچ‌کدام منجر به ساماندهی بازار شیر نشده و همچنان هم دامداران، هم صنایع لبنی و هم مصرف‌کننده از وضعیت موجود ناراضی‌اند.
نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد باید یارانه شیر در همان ارقام گذشته و حتی با تقویت عددی در میان دامداران توزیع شود تا دامداران نسبت به تأمین علوفه ارزان‌قیمت خود اقدام کرده و با افزایش نقدینگی در اختیار از کاهش جمعیت دامی نیز جلوگیری کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com