یارانه راه اصولی برای سر پا نگه داشتن دامداران نیست

یارانه راه اصولی برای سر پا نگه داشتن دامداران نیست

افزایش20درصدی قیمت علوفه موجب افزایش هزینه‌های تولید شیر و گوشت برای دامداران خواهد شد
معاون دام و طیور جهاد کشاورزی گیلان گفت: اعطاء یارانه به دامداران، راه اصولی و مناسبی برای سر پا نگه داشتن دامداران نیست.
مهندس مجید غلامی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: با مکاتبات انجام شده، کنسانتره یارانه و دیگر خدمات به دامداران داده خواهد شد، اما لازم است بدانیم که اعطاء یارانه‌ها به دامداران و کشاورزان راه اصولی برای سر پا نگه داشتن تولیدکنندگان نیست و باید واحدهای تولیدی با کشت و تأمین علوفه مورد نیاز خود تولید محصولات را اقتصادی‌تر کنند.
وی با اشاره به جهانی شدن رکود اقتصاد و با توجه به اینکه همواره اتفاقات و مسایل مختلفی در دیگر نقاط کشور و دنیا رخ می‌دهد که ممکن است تولیدکنندگان را تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار دهد، خاطرنشان کرد: استفاده از برنامه‌های فارغ التحصیلان دامپروری در جهت تثبیت و ارتقاء این بخش همچنین ایجاد زمینه‌های تولید منابع غذایی در مجموع واحدهای تولیدی، دامپروری و ترویج و گسترش کشت علوفه در استان از جمله راهکارهایی است که باید در جهت ارتقاء اقتصاد بخش دامپروری قرار گیرد و برای تخصیص این امر باید به فکر ایجاد کارهای زیربنایی موثر در جهت کاهش قیمت تولید دامپروران باشیم.
احمد علیپور، رییس اتحادیه دامداران گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه هنوز بخش زیادی از بدهی شیر دامداران گیلان پرداخت نشده است، گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که برای دامداران گیلان پیش آمده افزایش 20 درصدی قیمت علوفه است که موجب افزایش هزینه‌های تولید شیر و گوشت خواهد شد و موجبات نگرانی دامداران شده است.
وی افزود: در سال گذشته 50 هزار تن کنسانتره و 11 هزار تن یارانه یونجه در این زمان به دامداران پرداخت شده بود که در سال جاری تاکنون در خصوص اختصاص یارانه، کنسانتره و یونجه به دامداران اقدامی نشده است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com