گیلان، استان برتر در تولید مرغ سبز

گیلان، استان برتر در تولید مرغ سبز
معاون فنی اداره کل دامپزشکی گیلان گفت: گیلان از استان‌های پیشرو و برتر در تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک یا مرغ سبز است.
محمدتقی عدالت‌زاده با بیان این مطلب که امروزه علاوه بر متمرکز بودن بر کمیت‌ها، دنیا بر کیفیت و ارتقای سلامت محصولات غذایی نیز تاکید فراوان دارد، گفت: استفاده کمتر از آنتی بیوتیک در دام و طیوردر مقابله با بیماری‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند در ارتقاء سلامت انسان‌ها موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه گیلان از جمله استان‌های برتر و پیشرو در کشور برای تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است، افزود: البته همه مرغ‌های غیر سبز در بازار لزوما آنتی بیوتیک مصرف نکرده‌اند، اما افرادی که می‌خواهند حتما از مرغ‌هایی مصرف کنند که عاری از آنتی بیوتیک باشد فقط می‌توانند به مرغ های سبز اطمینان داشته باشند.
عدالت‌زاده با اشاره به اینکه نظارت بر سالم بودن انواع گوشت و فراورده‌های گوشتی از جمله وظایف دامپزشکی است، خاطرنشان کرد: پیگیری می‌شود تا نظارت‌ها برشیر وعسل و...بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه تولید مرغ در استان در سالجاری بیش از 10 میلیون تن بوده است، ادامه داد: در حین بازرسی‌ها 359 تن آن توسط دامپزشکی استان ضبط و معدوم شد و در نظارت‌هایی که در مراکز عرضه مرغ استان صورت گرفت107 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.
عدالت‌زاده با اشاره به اینکه حمل بین استانی مرغ تازه در 6 ماهه سالجاری در گیلان 6 میلیون و 18هزار کیلو بوده است، اظهار کرد: یک میلیون و 79هزار تن گوشت منجمد نیز در همین مدت از گیلان به استان‌های دیگر منتقل شد.
وی از جابجایی 3 میلیون قطعه مرغ زنده کشتاری از گیلان به استان‌های دیگر خبرداد و گفت: در 6 ماهه نخست سالجاری بیش از 106میلیون قطعه جوجه یکروزه از گیلان به استان‌های دیگر و همچنین به کشورهای آذربایجان و افغانستان صادر شده است.
وی تصریح کرد: در بازرسی‌هایی که بر گوشت قرمز نیز انجام شد، میزان استحصال گوشت در سالجاری 8 هزار و 357 تن بوده است که 37 تن آن ضبط شد.
معاون فنی دامپزشگی گیلان با اشاره به اینکه نظارت بر سالم بودن ماهی در بازارها نیز از جمله مواردی است که توسط این سازمان انجام می‌شود، اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنیم از خرید ماهیان شن زده پرهیز کنند زیرا دیده می‌شود، برخی از سود جویان برای مخفی نگه داشتن فاسد بودن ماهی آن را آغشته به شن می‌کنند تا نشان دهند که تازه از دریا گرفته شده است، در سالجاری چنین تخلفی توسط کارشناسان سازمان دامپزشکی در استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com