گوشتهای وارداتی مشکل بهداشتی و شرعی ندارند

گوشتهای وارداتی مشکل بهداشتی و شرعی ندارند
رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر تضمین سلامت گوشت‌های وارداتی به کشور تصریح کرد: ناظران بهداشتی اعزامی سازمان دامپزشکی به کشورهای صادرکننده گوشت به ایران کاملا مورد تایید و اطمینان سازمان دامپزشکی هستند و بر کشتار و بسته‌بندی گوشت‌های وارداتی نظارت کامل دارند
با اشاره به صادرات گوشت برزیلی به ۶۸ کشور دنیا تصریح کرد: تاکنون گوشت‌های وارداتی از همه کشورها از جمله برزیل مشکل بهداشتی و شرعی نداشته است.
وی افزود: برزیل در فهرست کشورهای گروه اول از نظر ناچیز بودن مخاطرات بیماری جنون گاوی است اما با این وجود سازمان دامپزشکی با پیگیری پروتکل‌های بهداشتی، نظارت مستقیم کارشناسان دامپزشکی و همچنین بازرسی کامل قبل از کشتار، سلامت گوشت‌های وارداتی برزیلی از نظر بیماری‌های مختلف واگیردار و قابل انتقال بین انسان و دام از جمله بیماری جنون گاوی را تامین می‌کند.
رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره‌ی این‌که "به گفته یکی از ناظران بهداشتی سازمان دامپزشکی گوشت‌های وارداتی بسته‌بندی شده و آماده ارسال به ایران هستند و ناظران نظارتی بر کشتار و سلامت دام‌ها ندارند" تصریح کرد: قطعا چنین چیزی نیست و سازمان دامپزشکی این موضوع را تایید نمی‌کند.
دستور تاکید کرد: واردات گوشت به ایران براساس مقررات بهداشتی دامپزشکی ایران و هم‌چنین پروتکل‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) صورت می‌گیرد.
به گفته‌ی وی گوشت‌های وارداتی قبل از کشتار، حین کشتار و پس از کشتار مورد نظارت بهداشتی قرار می‌گیرند و در چند مرحله سلامت آنها در کشور مبدأ، قرنطینه ایران و از سوی ناظران دامپزشکی نیز مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد لذا اگر در محموله‌ی وارداتی هم سهل‌انگاری صورت گیرد در مرحله‌ی بعدی با نظارت‌های دقیق مشخص خواهد شد.
تقاضای واردات گوشت از کشورهای آفریقایی
رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: واردات گوشت قرمز از کشور‌هایی که مورد تایید سازمان دامپزشکی ایران و سازمان بهداشت جهانی دام هستند صورت می‌گیرد کما این‌که اکنون از برخی کشور‌ها از جمله کشورهای آفریقایی تقاضای واردات گوشت قرمز را داریم اما این تقاضاها پس از ارزیابی در سازمان‌ها مورد تایید واقع نشده‌اند.
وی تاکید کرد: ناظران بهداشتی اعزامی ایران به کشور‌های صادر‌کننده گوشت مورد تایید و اطمینان سازمان دامپزشکی هستند.
مجوز جدیدی برای واردات گوشت مرغ از ترکیه صادر نشد
دستور درباره واردات گوشت مرغ از ترکیه خاطر نشان کرد: مقدار جزیی از قرار‌داد‌های قبلی در حال واردات است که محدود بوده و مجوز جدیدی برای واردات گوشت مرغ از ترکیه نداریم.
هفته اخیر در پی مرگ یک راس گاو برزیلی در ایالت "پارانا" بر اثر بیماری جنون گاوی، کشور ژاپن واردات گوشت از برزیل را ممنوع اعلام کرد و در کشور ما نیز در پی نگرانی‌های ایجاد شده از سلامت گوشت‌های وارداتی از برزیل، سازمان دامپزشکی برای احتیاط بیشتر واردات گوشت از این ایالت برزیلی را ممنوع اعلام کرد. همچنین انهدام چهار کانتینر گوشت واداتی برزیلی که به دلیل ماندن در در گمرک بندرعباس تاریخ مصرف آن گذشته بود، بیشتر بر این نگرانی‌ها دامن زد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com