گوشت و تخم مرغ اصفهان تامین است

گوشت و تخم مرغ اصفهان تامین است
مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در تامین مرغ گوشتی و تخم مرغ استان اصفهان تاثیری نداشته و این استان حتی در تامین تخم مرغ برخی استان های دیگر کشور نیز فعال است.
از پاییز امسال تاکنون 25 کانون صنعتی و روستایی ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شناسایی شده و 700 هزار قطعه پرنده در این کانون ها معدوم شده است.
بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N8 ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است.
' زهرا فیضی ' افزود: برای تامین گوشت مرغ در اسفند امسال و در آستانه سال جدید، در دی امسال هشت میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده و همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: با تمهیدات و اقدام های انجام شده برای تولید گوشت مرغ و پیشگیری از شیوع و گستردگی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای تامین گوشت و تخم مرغ در پایان امسال مشکلی نخواهیم داشت.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: توزیع و عرضه مرغ های گوشتی به دلیل کمتر بودن حساسیت این نوع از مرغ ها به ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان با مشکلی مواجه نیستیم.
وی افزود: ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تمام طول سال وجود داشته که با اقدام های انجام شده تحت کنترل است اما با گرم شدن هوا از شدت شیوع این بیماری کاسته می شود زیرا ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان سرما دوست است.
فیضی با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در برخی استان های کشور تصریح کرد: قیمت تخم مرغ ارتباط مستقیمی با میزان خسارت های وارد شده به مرغداری های تولیدکننده تخم مرغ در استان ها دارد و به دلیل غنی بودن استان در زمینه تولید این ماده غذایی، افزایش سراسری تخم مرغ در بازار اصفهان تاثیرگذار نبوده است.
وی افزود: عرضه تخم مرغ های حمایتی نیز در برخی مراکز با هدف تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت از ماه گذشته آغاز شده و در حال افزایش است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره واردات تخم مرغ نیز گفت: واردات تخم مرغ بیشتر از کشور ترکیه انجام شده اما استان اصفهان تاکنون نیاز چندانی به واردات این ماده غذایی نداشته است.
وی در عین حال تصریح کرد: میزان اندکی تخم مرغ برای پیش بینی اتفاقات غیر مترقبه و نیاز ناگهانی بازار به استان اصفهان وارد شده است که توزیع آنها با نظر شرکت پشتیبانی امور دام استان و تحت نظارت ارگان های نظارتی استان انجام خواهد شد.
در استان اصفهان بیش از 187 واحد صنعتی مرغداری مرغ تخمگذار وجود دارد که ظرفیت آنها حدود 10 میلیون قطعه است.
همچنین 2 هزار واحد صنعتی مرغداری تولید مرغ گوشتی با ظرفیت حدود 36 میلیون قطعه نیز در این استان فعال است .
مجموع تولیدات گوشت طیور ( مرغ، بوقلمون، شتر مرغ و ...) در استان اصفهان 190 هزار تُن در سال اعلام شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com