گوشت مورد نیاز بازار زنجان تامین شد

گوشت مورد نیاز بازار زنجان تامین شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز بازار زنجان تامین شده است و مشکل و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

سید محمدعلی صادقی افزود: با توجه به اینکه جوجه ریزی به مقدار کافی در استان انجام شده، مشکلی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز بازار به ویژه در ایام عید نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در تامین گوشت قرمز نیز با توجه به اینکه واردات گوشت به اندازه کافی انجام می شود و همچنین برنامه ریزی شده تا تولیدات داخلی به موقع به بازار ایام عید برسد با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

صادقی در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز، گفت: چندماه پیش افزایش قیمت نهاده های دامی و ۲ سال پیاپی پیش از آن درگیری با وضعیت خشکسالی باعث شد تعداد دام های مولد و دام پروار در استان کاهش یابد که در نهایت در عرضه گوشت قرمز مشکلاتی به وجود آمد.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در استان زنجان تقریبا با استان ها همجوار در یک سطح قرار دارد، اظهار داشت: در برخی از اقلام مثل دام سبک حتی قیمت ها در استان زنجان پایین‌تر از استان های همجوار است ولی در دام سنگین اختلاف قیمتی زیادی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه خروج غیرقانونی دام به معنای قاچاق سازمان یافته و گسترده دام در استان نداریم، گفت: در مواردی ممکن است افرادی به دلیل بی اطلاعی از فرآیندها، بدون پلاک گذاری و اخذ مجوز، اقدام به جابه جایی دام کنند که البته چنین مواردی هم شناسایی و توقیف می شود.

صادقی در خصوص تامین تخم مرغ مورد نیاز بازار استان نیز اظهار داشت: در این زمینه هیچ گونه مشکلی در استان وجود ندارد و تولید تخم مرغ در استان به اندازه کافی انجام شده و حتی در این بخش تولید استان مازاد است.
 
کلمات کلیدی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com