گوشت مرغ و قرمز به وفور در استان زنجان موجود است

گوشت مرغ و قرمز به وفور در استان زنجان موجود است
ماه رمضان با همه ضیافت‌ها و زیبایی‌هایش فرا رسید. در این ماه پر ضیافت همه آسمانی می‌شوند و حال و هوای شهر بسیار معنوی و خاص است.
زیبایی‌ها در این ماه تکمیل است و مشکلات اجتماعی در نقطه صفر قرار دارد. اما با فرا رسیدن این ماه بازار محصولات کشاورزی نیز دچار تغییراتی می‌شود.
بازار محصولات کشاورزی از برنج تا روغن، چای، مرغ، گوشت، خرما و... همه ساله در آستانه ماه رمضان داغ‌تر از هر زمان دیگری می‌شود.
امسال دولت تاکید داشته با سیاست‌های نظارتیش اجازه افزایش قیمت مایحتاج سفره روزه‌داران را نمی‌دهد و وزارت کشاورزی موظف به تامین بازار این محصولات است.
امسال درحالی به استقبال ماه رمضان می‌رویم که از سویی وزارت جهاد کشاورزی با اجرای قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی متولی تامین کالاهای مورد نیاز تا تنظیم بازار آن‌هاست.
از سوی دیگر دولت بارها اعلام کرده قصد افزایش قیمت محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم را ندارد و با گران‌فروشان برخورد می‌کند.
اما باید دید این اقلام اساسی که مصرفشان در ماه رمضان بیشتر از ماه‌های دیگر می‌شود، می‌تواند قیمت ثابتی داشته باشد و مسئولان به عنوان ناظر و کنترل‌کننده اصلی بازار به وعده‌هایشان عمل می‌کنند یا خیر.
برخی از اقلام در ماه مبارک رمضان پرفروش و تقاضا برای خرید آنها بالاست. در سال جاری قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی ابلاغ شده و وزارت کشاورزی در کشور و سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها به عنوان متولی تولید و تنظیم بازار شناخته شده‌اند.
محمد‌مهدی احمدنیا، مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص تنظیم بازار و قیمت اقلام مورد تقاضای مردم در ماه مبارک رمضان گفت: هر چند قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی ابلاغ شده اما به دلیل عدم انتقال کامل امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به سازمان جهاد کشاورزی تصمیم گرفته شد در سال جاری دبیری تنظیم بازار بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان باشد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط عملا امکان اقدامات کامل در این خصوص وجود نداشت اما سازمان جهاد کشاورزی استان در یک تعامل مستمر و سازنده در کنار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد.
این مقام مسئول در مورد وضعیت تنظیم بازار در ماه رمضان، افزود: در تامین اقلام مورد نیاز مردم هیچ مشکلی وجود ندارد. در حال حاضر گوشت مرغ و قرمز به صورت نامحدود برای همه شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است.
احمدنیا از آمادگی کامل بری عرضه محصولات پروتئینی خبر داد و تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی در مورد توزیع گوشت قرمز و سفید در این ماه اقدام کرده و مشکلی در تامین آن وجود ندارد.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: در ماه مبارک رمضان آمادگی کامل داریم تا هر نیازی که توسط شهرستان‌های استان احساس شود پاسخ دهیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در دو شبکه برای تامین اقلام مورد نیاز مردم اقدام خواهد شد، افزود: شبکه توزیع به صورت گسترده در سطح شهر زنجان و سایر شهرستان‌ها فعال خواهد بود. ارائه اقلام در قالب فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها و همچنین توزیع به مغازه‌های مرکز شهر در دستور کار است.
وی به برپایی نمایشگاه و فروشگاه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در شهرستان زنجان و خدابنده دو نمایشگاه و فروشگاه عرضه موادغذایی در ماه رمضان پیش‌بینی شده است. در کنار این موارد طرح ضیافت توسط اتاق اصناف استان برنامه‌ریزی شده که در راستای ارائه اقلام مورد نیاز مردم انجام می‌شود.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عمده اقلام مورد نیاز مردم را در تامین گوشت قرمز و سفید عنوان کرد و اظهار داشت: برای تامین این اقلام هیچ مشکلی وجود ندارد. اقلام گروه یک شامل اقلامی همچون گندم و جو است که در سطح کشور تنطیم بازار آن صورت می‌گیرد. در تنظیم بازار استان نیز اقلام گروه دوم قیمت‌گذاری و نسبت به ارائه آن اقدام می‌شود.
احمدنیا ضمن تاکید بر تنظیم مناسب بازار در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امسال هیچ گرانی در زمینه ارائه اقلام مورد نیاز مردم زنجان نخواهیم داشت.
سعید هاشمی، مدیر امور پشتیبانی دام سازمان جهاد کشاورزی نیز در خصوص قیمت گوشت قرمز و سفید و همچنین سهمیه شهرستانی به فارس، اظهار داشت: گوشت قرمز و سفید به وفور وجود دارد و مشکلی در تامین آن نداریم. این مشکل حتی تا پایان سال هم وجود نخواهد داشت.
وی به قیمت این محصولات اشاره کرد و گفت: برای ماه مبارک رمضان قیمت گوشت مرغ 5 هزار و 500 تومان مصوب شده که این قیمت به دست مصرف‌کننده به 5 هزار و 750 تومان خواهد رسید. برای ماه مبارک رمضان طرح ضیافت پیش‌بینی شده که در تنظیم بازار موثر خواهد بود. قیمت 5 هزار و 500 تومان قیمت سردخانه است و این قیمت با افزایش 250 تومان به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.
این مقام مسئول به قیمت گوشت قرمز اشاره کرد و یادآور شد: قیمت گوشت قرمز وارداتی 16 هزار تومان خواهد بود. این قیمت برای گوشت داخلی 15 هزار تومان است. البته این قیمت‌‌ها با افزایش 600 تومانی به دست مصرف کننده خواهد رسید. این 600 تومان افزایش هزینه نگهداری و حمل خواهد بود.
وی همچنین در مورد سهمیه شهرستان‌های استان نیز اظهار داشت: به کارگیری سهمیه مناسب نیست چرا که در حال حاضر حجم موجود اقلام بالا است و آمادگی برای تزریق کالا در هر زمان وجود دارد. در حال حاضر برای شهرستان زنجان 227 تن مرغ تزریق شده است. همچنین 130 تن گوشت قرمز نیز برای ماه مبارک رمضان برای این شهرستان پیش‌بینی شده است.
هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده این میزان پیش‌بینی برای این ماه کافی خواهد بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com