گوشت مرغ مورد نیاز نوروز در استان مرکزی ذخیره سازی شد

گوشت مرغ مورد نیاز نوروز در استان مرکزی ذخیره سازی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: گوشت مرغ مورد نیاز نوروز این استان ذخیره سازی شده و هیچ نگرانی برای تنظیم بازار روزهای پایانی سال وجود ندارد.
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی، علی بابایی با اشاره به تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم اراک در ایام نوروز اظهار داشت: 9 هزار و 500 تن گوشت مرغ از طریق شرکت پشتیبانی دام استان ذخیره سازی شده و مشکلی در نوسان قیمت این ماده خوراکی پایه در روزهای پایانی سال نیست.
وی افزود: میانگین تولید سالانه گوشت مرغ در استان  54 هزار تن بوده که 60 درصد این مقدار برای پاسخگوی به نیاز داخل استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: 40 درصد از مجموع گوشت‌مرغ تولیدی در استان‌مرکزی به سایر استان‌های هم‌جوار و خارج از کشور صادر می شود.
بابایی با اشاره به تعرفه قیمت گوشت مرغ گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 500 تن گوشت‌مرغ توسط بخش خصوصی با قیمت 60 هزار و 500 ریال در حال توزیع است که تا تعطیلات نوروز ادامه می‌یابد.
وی افزود: به منظور حمایت از تولید داخلی و رفع چالش های مرغداران، بسته سیاستی جدیدی از سوی وزراتخانه تدوین شده که جلوگیری از تاسیس پروانه های جدید مرغداری با هدف کمک به تولید واحدهای فعال از جمله آن است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان‌مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ به قیمت 71 هزار ریال در استان مرکزی عرضه می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com