گوشت لخم شترمرغ 30 هزار تومان شد

گوشت لخم شترمرغ 30 هزار تومان شد
به‌دلیل اینکه پرورش‌دهندگان شترمرغ از دریافت نهاده‌های دولتی محروم هستند، هزینه تولید آنها بالا رفته است، به‌طوری که هر کیلوگرم گوشت لخم بدون استخوان 30 هزار تومان و به‌صورت وکیوم‌شده 45 هزار تومان به فروش می‌رسد.
رئیس هیئت مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان شترمرغ با اعلام این مطلب گفت: شترمرغ هنوز به‌عنوان یک محصول پرورشی در صنعت دام و طیور توسط مسئولان پذیرفته نشده و تولیدکنندگان این طیور از دریافت نهاده‌ها محروم هستند.
پرویز نیامنش افزود: نامه‌نگاری‌هایی با شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر دریافت نهاده انجام دادیم، ولی نتیجه‌ای در بر نداشته و تنها بخشی از نیاز سبوس پرورش‌دهندگان توسط بخش دولتی تأمین شده است.
وی خاطرنشان کرد: پرورش‌دهندگان شترمرغ مجبور به خرید خوراک طیور خود از بازار آزاد شده‌اند که این امر هزینه‌های تولید آنها را به شدت افزایش داده است.
رئیس هیئت مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان شترمرغ ادامه داد: در صورتی که نهاده‌های شترمرغ مانند دام و طیور تأمین شود، هزینه تمام‌شده تولید شترمرغ کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت و هزینه تمام‌شده کمتر از تولید گوشت گوساله می‌شود.
نیامنش تصریح کرد: به‌دلیل ضریب تبدیل و بازده مناسبی که تولید گوشت شترمرغ دارد، و در صورت مساعدت‌های بخش دولتی برای تأمین نهاده قیمت آن در آینده نزدیک به کمتر از گوشت گوساله می‌رسد.
وی یادآور شد: هزینه تمام‌شده هر کیلوگرم گوشت لخم شترمرغ 27 هزار الی 28 هزار تومان است که به قیمت 30 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
نیامنش تأکید کرد: هر کیلوگرم گوشت با استخوان شترمرغ کیلویی 20 هزار تومان و گوشت لخم وکیوم‌شده این محصول نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هر کیلوگرم 45 هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی در پایان اظهار داشت: جوجه یک‌روزه این موجود که حدود 1.5 کیلوگرم وزن دارد، 250 هزار تومان قیمت داشته و حدود 10 ماه زمان می‌برد تا به وزن 110 الی 120 کیلوگرمی و مرحله کشتار برسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com