گوشت قرمز،مرغ و تخم مرغ برای تنظیم بازار شب عید باید وارد شود

گوشت قرمز،مرغ و تخم مرغ برای تنظیم بازار شب عید باید وارد شود
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید دارد که برای تنظیم بازار شب عید گوشت، مرغ و تخم مرغ وارد شود.
یوسف داوودی، با اشاره به تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان دام کشور از 120 میلیون گوسفند به نصف تبدیل شده است، تصور می‌کنم برای تنظیم بازار شب عید باید اقلام اساسی از جمله گوشت قرمز وارد شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر با موضوع تب برفکی مواجه هستیم، این بیماری دام در برخی از استان‌ها شیوع پیدا کرده و این انتظار می‌رود که گسترش یابد بنابراین احتمال کاهش گوشت قرمز در شب عید وجود دارد.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعادل عرضه و تقاضا عنوان کرد: از آنجایی که عرضه به دلیل تب برفکی کاهش پیدا می‌کند و تقاضا به دلیل افزایش مصرف در شب عید بالا می رود احتمال افزایش قیمت گوشت در شب عید بسیار زیاد است.
وی گفت: سال گذشته قیمت گوشت قرمز بین کیلویی25 تا 30 هزار تومان بود، امسال این رقم به بالای 40 هزار تومان خواهد رسید بنابراین نیاز داریم که برای کنترل قیمت واردات گوشت قرمز صورت گیرد.
داوودی تأکید کرد: از سوی دیگر شاهد معدوم شدن طیور به دلیل شیوع آنفلوانزا بودیم بنابراین جز واردات راهی برای کنترل بازار شب عید وجود ندارد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از آنجایی که قیمت دلار نیز افزایش پیدا کرده است و تأثیر آن را روی اقلام اساسی زندگی مردم شاهد خواهیم بود پیشنهاد می‌کنیم دولت برای تنظیم بازار واردات انجام دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com