گوشت در شهرستان نور با خودروی غیر استاندارد حمل می‌شود

گوشت در شهرستان نور با خودروی غیر استاندارد حمل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مجید غلامپور مدیر دامپزشکی شهرستان نور در جلسه کارگروه سلامت شهرستان نور گفت: در آستانه نوروز و ورود مسافران معضلات بهداشتی از محدوده شهرستانی خارج و جنبه عمومی پیدا می‌کند.
غلامپور افزود: نحوه حمل گوشت، زنده فروشی و فروش غیر مجاز، کشتار غیرمجاز و فروش توسط دوره‌گردها از مسائل نگران کننده بهداشتی در شهرستان است که البته اقداماتی صورت گرفته ولی کافی نیست.
وی نداشتن کوره لاشه‌سوز و خودروی استاندارد حمل گوشت را از مشکلات کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان ذکر کرد و گفت: کشتار غیرمجاز به ویژه در روستاهای بخش چمستان نگران کننده است همچنین فروش پرنده زنده به ویژه مرغ، اردک و سایر پرندگان محلی بر این نگرانی‌ها افزوده است.
مدیر دامپزشکی شهرستان نور از معدوم کردن 50 مورد پرنده زنده و کشتار غیربهداشتی در دو روز آخر هفته گذشته خبر داد و گفت: پرنده‌های کشتار شده و ماهی غیربهداشتی و سایر فرآورده‌های دامی غیربهداشتی ممنوع است ولی این فرهنگ‌سازی نشده و مردم اطلاع چندانی از مضرات آن ندارند.
وی اضافه کرد: علاوه بر جلوگیری از ورود و فروش این موارد در بازارهای روز و محلی شهرستان تابلوهای فلزی با نوشته‌های هشداری بهداشتی برای اطلاع رسانی در مقابل بازار نصب شود زیرا قطعا موثر است.
غلامپور خواستار ضبط موارد کشف شده به نفع ارگان‌های دولتی به ویژه بهزیستی، کمیته امداد و مجتمع‌ها و مدارس شبانه‌روزی شد که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.
وی با اشاره به آلوده بودن ماهیان قرمز شب عید ضمن هشدار موارد بهداشتی خواستار ایجاد مراکز مجاز فروش ماهی قرمز شد تا با نظارت بر آنان موارد آلودگی کاهش یابد.
 

 
کلمات کلیدی حمل و نقل گوشت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com