گوشت در سال جاری با ارز آزاد وارد می‌شود

گوشت در سال جاری با ارز آزاد وارد می‌شود
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از واردات گوشت با ارز آزاد در سال جاری خبر داد.
حسن رکنی در جریان سفر به شهر داوودآباد اراک اظهار داشت: واردات گوشت با ارز آزاد منجر به کاهش واردات و افزایش تولیدات داخلی خواهد شد.
وی تصریح کرد: سامان دادن به امر واردات محصولات کشاورزی از یک سو موجب حمایت از تولید کنندگان داخلی و از سوی دیگر حرکت کشور به سمت خودکفایی در تولید خواهد شد.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در کشور وجود دارد، رسیدن به خودکفایی در عرصه تولید گوشت و شیر دور از دسترس نیست و با کمی برنامه‌ریزی می‌توان به این مهم دست یافت.
رکنی ادامه داد: عوامل مختلفی در خودکفا شدن در تولید گوشت قرمز نقش‌آفرین است و باید با افزایش بنیه تولیدات دامی در تولید گوشت قرمز، شیر و دیگر محصولات نهایی، در مسیر خودکفایی حرکت کرد
وی واردات گوشت با ارز آزاد را منجر به کاهش واردات دانست و افزود: کاهش واردات انگیزه تولید کنندگان را برای تولید بیشتر در پی خواهد داشت.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از توزیع واکسن تب ‌برفکی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده واکسن تب برفکی از کشور فرانسه وارد شده و در قالب طرح‌های رایگان توزیع می‌شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایجاد شهرک دام و حمایت از تولید کنندگان دام نقش مؤثری در افزایش تولیدات دامی خواهد داشت که امید می‌رود این شهرک راه‌اندازی و هرچه سریع‌تر فعال شود.
عباس رجایی افزود: شهر داوودآباد از مستعدترین شهرهای استان مرکزی در حوزه صنعت دام است که ایجاد شهرک دام در این منطقه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی انتظار می‌رود نهایت همکاری را در ایجاد شهرک دام در این منطقه داشته باشند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت آب در بخش کشاورزی خاطر نشان ساخت: هم‌اکنون در کشور حدود 780 هزار چاه وجود دارد که از این تعداد 500 هزار حلقه چاه فاقد پروانه هستند.
به گفته وی؛ همچنین در کشور 630 دشت وجود دارد و برداشت آب از 260 دشت از این تعداد ممنوع است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به  صدور پروانه دامداری در داوودآباد بیان کرد: با پیگیری‌های فراوان مشکلات صدور پروانه‌های دامداری این شهر حل شده است و با صدور پروانه‌ برای دامداران این منطقه هویت پیدا می‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com