گوشت بوقلمون ارگانیک است

گوشت بوقلمون ارگانیک است

 مدیرعامل شرکت تعاونی صنعت بوقلمون با ابراز تاسف از انجام نشدن تبلیغات مناسب برای مصرف گوشت بوقلمون از سوی مسوولان و رسانه‌ها، گفت: در رابطه با مصرف گوشت بوقلمون از لحاظ تبلیغات بسیار ضعیف هستیم و مسوولان مرتبط نیز روی مصرف این ماده پروتئنی ارزشمند که می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت مرغ و گوشت قرمز باشد، تبلیغات مناسب و گسترده‌ای انجام نداده است.
جواد میرعارفین در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز امیدواری از اینکه پرورش این گونه طیور در کشور گسترش پیدا کند، ادامه داد: گوشت بوقلمون تقریبا یک محصول ارگانیک و طبیعی است، که مصرف آن در بسیاری از کشورها گسترش یافته است ولی پرورش بوقلمون درایران به حدود 10 سال پیش بازمی‌گردد و 18 استان کشورمان در این زمینه فعال هستند.
او با بیان اینکه پرورش بوقلمون در کشورمان روز به روز در حال گسترش است، افزود: 10 سال پیش حدود 50 تا 60 هزار قطعه جوجه بوقلمون وارد ایران می‌شد ولی در حال حاضر سالانه حدود یک میلیون قطعه جوجه وارد ایران می‌شود و در سال حدود هشت هزار تن گوشت بوقلمون استحصال شده و به مصرف می‌رسد.
مدیرعامل شرکت تعاونی صنعت بوقلمون گفت: بخشی از گوشت بوقلمون تولید شده در کشورمان توسط کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی مصرف شده و بخش بیشتری از آن نیز توسط سوپرمارکت‌ها به تدریج در حال جایگزین شدن گوشت مرغ و گوشت قرمز است.
وی با بیان اینکه درآینده حدود دو مورد پرورش مادر بوقلمون را در ایران خواهیم داشت، اظهار کرد: این اقدام هزینه سنگینی را دربردارد که در یکی دو استان درحال انجام است و امیدواریم بتوانیم جوجه بوقلمون را از داخل تهیه کنیم که به خارج از کشور وابسته نباشیم چراکه در حال حاضربه دلیل نبود جوجه بوقلمون در ایران از کشور ارز خارج می‌شود و پرورش بوقلمون مادر نیز تاکنون مقرون به صرفه نبوده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی صنعت بوقلمون با ابراز خرسندی از گسترش پرورش بوقلمون در کشور، گفت: این صنعت اشتغال‌زایی بسیاری را در کشور ایجاد کرده است بطوری که تنها در پخش و توزیع این گوشت افراد بسیاری مشغول به‌کار هستند و در این راستا در تهران و استان‌های دیگر شرکت‌های پخش و توزیع تشکیل و طی دو سال حدود هزار فروشگاه فروش گوشت بوقلمون در کشور ایجاد شده و مورد استقبال قرار گرفته است.
میرعارفین با بیان اینکه پرورش بوقلمون در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها مغفول مانده است، گفت: در حالی که جهاد کشاورزی برای پرورش‌دهندگان مرغ امکاناتی را قائل شده است ولی برای پرورش‌دهندگان بوقلمون برای هدفمند کردن یارانه‌ها این امکانات را اختصاص نمی‌دهند به طور مثال اگر برای گازوئیل مورد نیاز مرغداران یارانه داده می‌شود برای پرورش‌دهندگان بوقلمون این یارانه در نظر گرفته نشده است.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از تولیدکنندگان طیور افرادی هستند که در مناطق گازکشی شده فعالیت می‌کنند، افزود: متاسفانه در این زمینه مقامات وزارت جهاد کشاورزی روی مساله گاز کار کارشناسی انجام نداده‌اند و در حال حاضر قیمت گاز برای آنها چند برابر شده است که امیدواریم آن‌ها به این مساله توجه کنند و همچون گازوئیل برای گاز بخش کشاورزی نیز یارانه‌ای را تعیین کنند. گوشت بوقلمون کلسترول بسیار پایینی و چربی قابل حضمی دارد و این پرنده در مقابل بیماری‌هایی که مرغ می‌گیرد مقاوم بوده و در نتیجه در تولید آن از آنتی بیوتیک کمتری استفاده می‌شود.

 
کلمات کلیدی گوشت بوقلمون
نظرات شما
  •  

    علی گفت : ۹۱/۰۳/۲۵

    خودش میگه تقریباً ارگانیک!
    چرا شلوغش میکنین. تازه اصلاً دلیل مبنی بر ارگانیک تولید شدنش هم توی متن خبر نداده!

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۹/۰۳/۲۶

    دیگه به درد نمیخوره کلافه شدیم بخدا.....
    دون کیلویی 5400 ولی بوقلمون کیلویی 12 تومن. حیف از این همه زحمت حیف

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com