گناباد یکی ازمهمترین تولیدکنندگان شیرخام و گوشت قرمز در استان به شمارمی آید

گناباد یکی ازمهمترین تولیدکنندگان شیرخام و گوشت قرمز در استان به شمارمی آید
دکتر علیرضا قدرتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد با اعلام این خبر افزود:در نه ماهه سال1391 قرنطینه دامپزشکی شهرستان گناباد مجوز حمل بهداشتی بیش از بیست و یک میلیون و دویست و پنجاه و هفت تن شیر خام را از مبدا شهرستان به مقصد کارخانجات فرآوری این محصول در داخل و خارج استان صادر کرده است. همچنین طی همین مدت مجوز حمل بهداشتی بیش از چهارمیلیون و پانصد وهفتاد هزار و نهصد قطعه طیور نیز به کشتارگاههای استان صادر گردیده است.
دکتر علیرضا قدرتی با اعلام این مطلب گفت: صدور مجوز بهداشتی حمل برای طیف گسترده ای از انواع مختلف دام زنده ، فرآورده های خام دامی و محصولات خام فرعی حاصل از تولیدات دامی انجام می گیرد و در همین رابطه درنه ماهه گذشته بیش از 4343  مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی از مبدا این شهرستان به مقصد شهر های مختلف صادر گردیده است.
وی تصریح کرد:صدور مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی در جلوگیری از انتقال بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام طی فرآیند حمل و نقل دام، فرآورده های دامی و همچنین حفظ سلامت و بهداشت محصولات و فرآورده های خام دامی اهمیت بسزایی دارد.
دکتر علیرضا قدرتی در پایان از دامداران خواست تا بمنظور جلوگیری از خطر انتقال انواع بیماریهای دامی پیش از هرگونه نقل و انتقال دام نسبت به هماهنگی و اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی اقدام نمایند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com