گلستان مستعد برای توسعه سرمایه گذاریهای دام و طیور است

گلستان مستعد برای توسعه سرمایه گذاریهای دام و طیور است
عضو شورای شهر گرگان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده استان گلستان یکی از مناطق بسیار مساعد برای رشد و توسعه سرمایه گذاریها در زیربخشهای دام و طیور و دامپزشکی است.
علی کلاتی در نشست شورای شهر گرگان، خواهان پاسخگویی مسئولان جهاد کشاورزی به مسائل و مشکلات این بخش شد.
وی اظهار داشت: گلستان در تولید انواع تولید مرغ (مرغ مادر، مرغ گوشتی )، تولید شیر، گوشت قرمز و حتی شترمرغ، تولید کارخانجات متعدد مورد نیاز از جمله کارخانجات تولید خوراک دام، مکمل های غذایی، کارخانجات داروئی و مکمل ها و ...، بسط و توسعه صنایع عمل آوری و فرآوری محصولات مستعد است.
وی اظهار داشت: ولی شواهد و قرائن مؤید نارضایتی تولیدکنندگان از نوسانات قیمت نهاده ها ، قیمت فروش تولیدات و ... است و بعضاً  شاهد تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید و... هستیم.
وی به بحث تنظیم بازار اشاره و اضافه کرد: هر ساله شاهد تولیدات بسیار خوب در بخش زراعت، باغبانی، دام و طیور بوده و هستیم و متأسفانه هر ساله شاهد خسارت جدّی به تولید کننده و مصرف کننده نیز هستیم و تأسف بارتر آنکه مجموع اتفاقات و اقدامات به ضرر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بوده و هست، در این زمینه مسئولان کشاورزی چه کرده اند و چه برنامه هایی دارند؟
کلاتی درباره کود و سم کشاورزی بیان داشت: بهره برداری پیوسته و فشرده تولید کنندگان باعث شده که نیاز کود روز به روز گسترده و جدی تر شود ولی متأسفانه از نظر کمّیت و از نظر زمان بندی برای توزیع به موقع کود و سم به کشاورزان و اخیراً هم قیمت بسیار بالای آن مشکلات عدیده ای را برای تولیدکنندگان بوجود آورده است.
عضو شورای شهر گرگان گفت: این مهّم در حالی است که تولیدکنندگان از قیمت گذاری محصولات ناراضی و به دلیل پائین بودن قمیت بعضی از محصولات از جمله پنبه تناوب کشت هم کمتر مورد اجرا در می آید و بحث آفات و بیماریها نیز روز بروز گسترده تر شده است.
وی به بحث شیلات اشاره کرد و گرت: با عنایت به مطالعات انجام شده و فراهم بودن بستر تولید در شمال گمیشان در بخش آبزی پروری روند اجرائی پروژه را چگونه ارزیابی می کنید و برنامه های آتی شما چیست، زیرا شمال گمیشان باید به مرکز بزرگ تولید ماهیان در کشور و خاورمیانه تبدیل شود.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com