گسترش دامداری های سنتی در پی افزایش قیمت محصولات لبنی

گسترش دامداری های سنتی در پی افزایش قیمت محصولات لبنی

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: با افزایش قیمت محصولات فرآوری شده لبنی، خود مصرفی از طریق واحدهای دامداری سنتی افزایش یافته و همین امر باعث گسترش تعداد این واحدها شده است.سعید سلطانی سروستانی با بیان اینکه هم اکنون با ارایه شیرخام با قیمت مناسب،تعداد واحدهای دامداری های سنتی کشور افزایش یافته است، اظهارداشت: این در حالیست که قرار بوده، برای تولید محصول با کیفیت واحدهای دامداری های سنتی به واحدهای دامداری های صنعتی تبدیل شود.

** کمبودی در زمینه تولید شیر و گوشت نداریم مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران تاکید کرد: با وجود کمبود علوفه دامی، کاهش سرمایه در گردش دامداران، هم اکنون کمبودی در تولید شیر و گوشت مورد نیاز داخل کشور وجود ندارد.وی در خصوص صادرات محصولات لبنی نیز افزود: هم اکنون بخش قابل توجهی از لبنیات تولید داخل با برندهای مختلف به کشورهای عراق، اففانستان، عربستان، آسیای میانه و کانادا صادر می شود.سلطانی ادامه داد: به دلیل طعم مطلوب محصولات لبنی تولید ایران، میزان صادرات این محصولات در برخی کشورها به دو برابر نیز رسیده است.

** شیر یارانه ای به یارانه نیاز دارد

وی در خصوص توزیع شیر یارانه ای با بیان اینکه هم اکنون به دلیل قطع یارانه شیر خام، شیر یارانه ای در بازار توزیع نمی شود، اظهار داشت: در صورت ارایه مجدد شیر یارانه ای، دولت باید به شیرخام یارانه ویژه اختصاص دهد.مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران کشور کمبود علوفه دامی را معضل دانست و تصریح کرد: در صورت حمایت دولت در تامین علوفه مورد نیاز دامداری ها، به طور حتم میزان شیر خام و محصولات لبنی داخل افزایش می یابد که همین امر باعث افزایش صادرات و ارزآوری به کشور خواهد شد.به گفته ی وی، سالانه 9 میلیون و 800 هزار تن شیر خام توسط 17 هزار واحد صنعتی دامداری در کشور تولید می شود که حدود شش میلیون تن به صنایع لبنی، 2میلیون تن به تهیه شیر خشک اختصاص یافته و مابقی به صورت فله ای و سنتی مصرف می شود.

 

 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۱/۰۴/۲۷

    آقای به اصطلاح مدیرعامل ! فرمایشات گهربارتان همانند مدیرعاملی تان می باشد ، شیر هست ، ولی چه شیری هست ، مهم است !!! صد رحمت به شیرهای پس خرچی که قدیمها بعد از واکسن به مرغها میدادیم ، قطره ای از آن شیرهای قدیم می ارزد به صدها لیتر شیرهای اشغال کنونی . گوشت هم داریم ، درست می فرمائید خوبش را هم داریم !!! ولی با توجه به مراتع عظیمی از کشور را که گوسفندداران ما اشغال کرده اند و مگس در آنها بپرد محاکمه اش میکنند ، با وجود اینکه از علفی که خداوند نصیبمان کرده ، گوسفندان میچرند ، و فقط یک الی دو چوپان با چند سگ گله را همراهی میکنند ، ولی با این وجود کیلوئی بین 25 تا 30 هزار تومان و راسته که 40 هزار تومان باید بدست مصرف کننده ، البته مصرف کننده که چه عرض کنم آقازاده های بیچاره که به نان شب محتاجند برسد . مردحسابی اگر واقعاً مدیرعاملی چرا دنبال نمیکنی که چرا باید گوشت به این قیمت ها باشد ؟!!! نکنه مدیرعاملی شما هم مثل مدیرعاملی اتحادیه مرغداران است که دنباله رو رانتهای پشت پرده هستند ؟!!! ظاهراً اینگونه مدیرعاملی ها اقتضایش چنین است . بواقع اگر چنین نباشید دو روزه عوضتان میکنند .
    پس به این نتیجه میرسیم که حق با شماست شیر و گوشت کم نداریم ، اما این عدم کمبود بر سر کدامین سفره ها میتوان وجود داشته باشد مهم است ، که آنهم برای شما و امثال شما مدیرعاملهای انجمت ها و اتحادیه ها به هیچوجه مهم نیست . ولی آگاه باشید که خداوند ناظربراعمال همه ماهاست و کوچکترین عمل ما جوابی دارد که خیلی ها در روبروی با آن ارزو میکنند که ای کاش کلا بدنیا نمی آمدند ، چه برسد به اینکه مدیرعامل هم باشند . واسلام

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com