گزارشی از کاهش تولید مرغ نداریم

گزارشی از کاهش تولید مرغ نداریم
رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ با بیان اینکه درنمایشگاههای پاییزه مرغ با قیمت هایی کمتر از نرخ های بازار عرضه می شود گفت : قیمت مرغ از 5 هزار و 900 تا 6 هزار و 200 تومان است و آمار بانک مرکزی نیز نشان می دهد که کمترین تغییرات قیمتی مربوط به مرغ بوده و این در حالی است که نهاده های تولید حدود 38 درصد افزایش قیمت داشته است.
حسین مقدم نیا درباره قیمت مرغ عنوان کرد: قیمت مرغ از 5 هزار و 900 تا 6 هزار و 200 تومان است و آمار بانک مرکزی نیز نشان می دهد که کمترین تغییرات قیمتی مربوط به مرغ بوده و این در حالی است که نهاده های تولید حدود 38 درصد افزایش قیمت داشته است.
مقدم نیا تصریح کرد: سازمان حمایت نرخ هر کیلو ذرت را 700 و سویا را 1050 تومان تعیین کرده است و باید فرصت های موجود در صنعت طیور کشور جدی گرفته شود .
وی افزود: آثار و عواقب تصمیم گیری های اخیر برصنعت سنگینی کرده و مشکلات موجود از جمله مقرون به صرفه نبودن ، بالابودن هزینه تولید و عدم پیش بینی از شرایط و چشم انداز تولید، صنعت طیور و دام را با چالشهایی جدی مواجه کرده است .
رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ با بیان اینکه گزارشی از کاهش میزان تولید مرغ یا تخم مرغ در کشور وجود ندارد ،عنوان کرد: این طبیعی است که کمبود نهاده وبالارفتن قیمت نهاده ها موجب می شود که جوجه ریزی های بعدی تولید کنندگان با احتیاط انجام شود و در درازمدت تولید را با کمبود مواجه کند .
وی در خصوص وضعیت تولید نیز گفت : روزانه 5 هزار و ماهانه 150 هزار تن مرغ در کشور تولید می شود که میزان نیاز به نهاده در آن تا 15 هزارتن بوده و این صنعتی که تا امروز روی پای خود ایستاده است به دلیل شرایط موجود به شدت آسیب پذیر شده است .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com