گزارش انفولانزای مرغی اروپا در بهار

گزارش انفولانزای مرغی اروپا در بهار
به دنبال ثبت 3555 مورد گزارش انفولانزای حاد مرغی در 27 کشور اروپایی که شامل 22.4 میلیون ماکیان می گردد، می توان شیوع انفولانزای حاد طیور بهار 2021 را یکی از بزرگ ترین گزارشات ثبت شده دانست.
بر اساس گزارش 31 مارس 2021 سازمان سلامت غذایی اروپا (EFSA) این وضعیت در اکثر کشورهای اروپایی ثبت و گزارش شده و لذا لزوم برقراری و رعایت تدابیر بهداشتی از سوی مزرعه داران و مرغداران برای جلوگیری از سرایت بیماری توصیه ای اکید است.
ممنوعیت های وارداتی برای کشورهای مبتلا از سوی اتحادیۀ اروپا منجر به کاهش صادرات محصولات مرغداری در اتحادیۀ اروپا گشته است.

خودداری تولیدکنندگان مرغداری برزیل از پروار مرغ ها
تولیدکنندگان مرغداری برزیل Mato Grosso که تأمین کنندۀ فراورده های مرغی کمپانی بزرگ BRF هستند، اعلام کردند چنانچه دستمزد بالاتری دریافت نکنند از پروار مرغ ها ممانعت به عمل می آورند.
این درخواست آنها به دنبال صعود قیمت نهاده ها و خوراک صورت گرفت و به دنبال آن، آنها درخواست 10 تا 12 درصد افزایش قیمت به ازای هر مرغ دارند.

الزام وزارت کشاورزی امریکا برای برچسب زدنی محصولات کشت سلولی
وزارت کشاورزی و بازرسی امریکا قانونی برای برچسب زدن فراورده های گوشتی و مرغی وضع کرده که با تکنولوژی کشت سلولی تولید می شوند.

باج 11 میلیون دلاری کمپانی JBS به هکرها
به دنبال یک حملۀ سایبری از سوی هکرهای روسیه، شرکت JBS تولیدکنندۀ بزرگ گوشت امریکا اعلام کرد که 11 میلیون دلار باج به هکرها پرداخت می کند تا این حملۀ بدافزاری را حل و فصل نماید. این تصمیم یک هفته پس از آن که شرکت JBS در پی حملۀ سایبری مجبور به تعطیلی موقت شد اتخاذ شد.  
این حملۀ هکری به تجهیزات این شرکت در امریکای شمالی و استرالیا خساراتی وارد کرده است.
طبق اظهارات مدیر عامل شرکت JBS باج درخواستی هکرها از طریق رمز ارز پرداخت شده است.

کاهش واردات گوشت چین در ماه می  
واردات گوشت چین در ماه می 790 هزار متریک تن بوده که در مقایسه با ماه پیش از آن 14.4 درصد کاهش و در مقایسه با می سال گذشته 3.3 درصد کاهش داشته است. اگر چه چین در 5 ماه ابتدایی سال 4.34 میلیون متریک تن واردات گوشت داشته که در مقایسه با دورۀ مشابه در سال گذشته 12.6 درصد افزایش داشته است.

فائو : واردات مواد غذایی جهان 12 درصد افزایش داشته
بر اساس تازه ترین گزارش سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) واردات مواد غذایی در سال 2021 با حدود 1.72 تریلیون دلار، 12 درصد نسبت به رقم بالای سال گذشته (1.53 تریلیون دلار) افزایش داشته است.
طبق گزارش سازمان فائو متوسط قیمت جهانی مواد پروتئینی در ماه می 2021 میلادی 23 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com