گرما در اروپا و کاهش تولیدات ذرت

گرما در اروپا و کاهش تولیدات ذرت
تولیدات ذرت اتحادیۀ اروپا در سال 2015 – 16 میلادی 3 / 62 میلیون تن برآورد شده که 5 / 3 میلیون تن کمتر از ماه پیش و 9 / 12 میلیون تن کمتر از رقم بی سابقۀ 0 / 75 میلیون تن سال گذشته است.
بر اساس این گزارشات که در ماه جاری (آگوست) ارائه شده، بازدهی محصول به ازاء هر هکتار 58 / 6 تن برآورد شده که 2 / 5 درصد کمتر از ماه پیش ، 17 درصد کمتر از سال پیش ، و 2 / 6 درصد کمتر از متوسط 5 سال گذشته است. این اطلاعات بر پایۀ 5 / 9 میلیون هکتار مساحت ارائه شده است.
در ماه ژوئن ، شرایط نامساعد آب و هوایی و هجوم موج گرما در جنوب – مرکز و جنوب – شرق اروپا با دمای بالای 35 درجۀ سانتیگراد به همراه افزایش میزان خشکی هوا منجر به بروز کاهش تولیدات ذرت اروپا شد.
فرانسه که بزرگترین تولیدکنندۀ ذرت اتحادیۀ اروپاست ، در گزارشاتی که طی چند ماه گذشته از بازدهی محصولات داده کاهش محصول ذرت به وضوح مشخص است. برآورد محصول ذرت فرانسه با 5 / 0 میلیون تن کاهش به 0 / 14 میلیون تن خواهد رسید. گرمای شدید در ایتالیا نیز منجر به سوختن و از بین رفتن محصولات برخی مزارع شمالی گردید و برآورد محصول ذرت ایتالیا نیز با 0 / 1 میلیون تن کاهش  2 / 6 میلیون تن گردید.
با گرمای شدید و خشکی هوای رومانی ، محصول این کشور با 9 / 0 میلیون تن کاهش 7 / 9 میلیون تن برآورد شده است و کاهش بازدهی برای سایر کشورهای اتحادیۀ اروپا به ترتیب برای مجارستان با 6 / 0 میلیون کاهش ، کرواسی با 3 / 0 میلیون ، بلغارستان با 2 / 0 میلیون ، و اتریش با 2 / 0 میلیون تن کاهش برآورد شده است.
کشور صربستان ، علیرغم آنکه خارج از اتحادیۀ اروپاست ، اما از تولیدکنندگان مهم ذرت اروپاست. برآورد تولیدات ذرت این کشور در سال 2015 – 16 میلادی با 1 میلیون تن کاهش نسبت به ماه پیش 7 / 5 میلیون تن برآورد شده است. منطقۀ شمالی صربستان که مهمترین منطقۀ کشاورزی این کشور محسوب می گردد، گرمترین ماه جولای (تیر) را در 35 سال گذشته داشت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com