گرانی مرغ ارتباطی با میزان تولید ندارد

گرانی مرغ ارتباطی با میزان تولید ندارد

رئیس اتحادیه مرغ‌داران گفت: «قیمت مرغ با توجه به قیمت تمام شده آن بالا نیست
محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: «اگر دولت می‌خواهد که مرغ با قیمت ارزان به دست مردم برسد باید برای نهاده‌های دامی مورد استفاده مرغ‌داری‌ها یارانه در نظر بگیرد».
او معتقد است قیمت مرغ برای تولید کننده با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی نهاده‌های دامی، در حدود 10 درصد کمتر از قیمت فروش آن تمام می‌شود و مردم در بازار تنها 10 درصد بیشتر از قیمت تولید شده را پرداخت می‌کنند.
رئیس اتحادیه مرغ‌داران تاکید کرد: «دولت یا باید بپذیرد که مردم مرغ را با قیمت واقعی خریداری کنند یا برای کاهش قیمت راهکارهایی برای پرداخت یارانه در نظر بگیرد».
وی درباره افزایش قیمت مرغ تا کلیویی 3 هزار تومان گفت: « این قیمت عادلانه نیست. در حال حاضر قیمت مرغ حداکثر باید کیلویی 2500 تومان باشد در غیر اینصورت هر قیمت‌ بالاتری مربوط به سودجویی فروشندگان آن می‌شود».
یوسفی افزود: «برای فروش گوشت مرغ 10 درصد سود در نظر گرفته شده است بنابراین افزایش قیمت تنها به دلیل افزایش بهای تولید است».
او ادامه داد: «قیمت مرغ هنوز در مقایسه با گوشت قرمز بسیار ناچیز است با این حال این قیمت برای اقشار کم درآمد مناسب نیست و اگر دولت بخواهد مرغ ارزان توزیع شود یا باید به نهاده‌های دامی یارانه اختصاص دهد و یا مرغ را از تولیدکنندگان خریداری و آن را مستقیماً با درنظر گرفتن یارانه در اختیار مردم قرار دهد».
وی تصریح کرد: «دولت در اسفندماه سال 86 ، 50 تا 70 هزار تن مرغ منجمد یارانه‌ای به بازار عرضه کرد اما اکنون هیچ یارانه‌ای برای مرغ و مواد اولیه تولید آن در نظر نگرفته است».
یوسفی گفت: «تا زمانی که دولت تصمیمی برای پرداخت یارانه اتخاذ نکند امکان کاهش قیمت مرغ وجود ندارد و حتی با افزایش قیمت‌های جهانی نهاده‌ها این قیمت بالاتر نیز خواهد رفت».
او افزود: «50 تا 60 هزار تن از مرغ‌های منجمد عرضه شده در اسفند ماه، تولید مرغداری‌های داخلی بودند بنابراین تولیدکنندگان توان تولید کافی مرغ را دارند».
یوسفی تاکید کرد: «گرانی مرغ ارتباطی با میزان تولید و کمبود عرضه ندارد و تنها دلیل همان بالا بودن قیمت تولید است

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com