گاوداران گاوهای مولد را کشتار می کنند

گاوداران گاوهای مولد را کشتار می کنند

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه متوسط کشوری قیمت خرید شیرخام توسط کارخانجات لبنی ۱۱۴۰ تومان است، گفت: واردات بی رویه گوشت، کره، شیرخشک و پودر آب پنیر تولید داخلی را در معرض خطر قرار داده است.
سید احمد مقدسی با بیان اینکه سازمان حمایت تاکنون اقدام موثری در جهت اجرایی کردن مصوبه خرید شیرخام به نرخ ۱۴۴۰ تومان انجام نداده است، اظهارداشت: در حال حاضر کارخانجات صنایع لبنی شیرخام را از دامداران حداکثر ۱۲۵۰ تومان خریداری می کنند، ضمن اینکه متوسط کشوری قیمت خرید این کالا توسط کارخانجات لبنی ۱۱۴۰ تومان است.
وی با اشاره به اینکه تاخیر در اجرای مصوبه مذکور سبب نابودی یک صنعت تولیدی (دامپروری) توسط صنعتی دیگر (لبنی) می‌شود، اضافه کرد: درحال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم شیرخام برای دامداران ۱۴۷۶ تومان است.
مقدسی افزود: تداوم شرایط فعلی سبب می شود دامداران به تدریج گاوهایشان را به کشتارگاه بفرستند، ضمن اینکه حدود یک ماه قبل نماینده مردم آذربایجان شرقی وزیر جهاد را زیر سئوال برده بود که آمار کشتار در این استان بسیار افزایش یافته و گاوداران گاوهای آبستن را کشتار می‌کنند.
وی، دلیل این موضع را تولید غیراقتصادی و زیان دامداران عنوان کرد و گفت: در ۱۴ ماهی که مصوبه دولت اجرایی نشده بدهی های بانکی تولیدکنندگان دو برابر شده است و بانک ها به آنان وام نمی دهند. مقدسی درباره شرایط تولید و فروش گوشت قرمز اظهارداشت: هم اکنون قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت فروش آن حداکثر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.
وی با انتقاد از واردات بی رویه گوشت قرمز به کشور، تصریح کرد: واردات گوشت، کره، شیرخشک و پودر آب پنیر تولید داخلی را در معرض خطر قرار داده است باید این واردات ممنوع شود یا تعرفه آن افزایش پیدا کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com